عصر خودرو

ثبت چهارمین کاهش ماهانه بورس‌های جهان

عصر بازار- شاخص بازارهای سهام سراسر جهان روز دوشنبه چهارمین کاهش ماهانه متوالی را ثبت کرد در حالیکه نفت خام نخستین رشد ماهانه از اکتبر را پشت سرگذاشت.

ثبت چهارمین کاهش ماهانه بورس‌های جهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام جهان 0.9 درصد در فوریه نزول کرد و مجموع کاهش از نوامبر گذشته به این سو را به 9.6 درصد رساند.

    بازارهای سهام آمریکا پس از اینکه بانک مرکزی چین با تزریق 100 میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد روند اجرای سیاست تسهیل پولی را از سرگرفت صعود کردند، اما وال استریت تا پایان معاملات روز دوشنبه منفی شد.

    بازارهای سهام از ابتدای امسال تاکنون همبستگی بالایی با جهت حرکت قیمت نفت خام داشته اند که اوایل فوریه به کمترین قیمت یک دهه گذشته سقوط کرد اما بازارهای سهام آمریکا روز دوشنبه این روند همبستگی را معکوس کردند و به دلیل اقدام سرمایه گذاران برای سودبری از رشد اخیر قیمت‌ها، دچار اُفت شدند.

    شاخص داوجونز اینداستریال اوریج روز دوشنبه 0.74 درصد نزول کرد و به 16516.5 واحد رسید در حالیکه شاخص استاندارد اند پورز 500 با 0.81 درصد کاهش در 1932.23 واحد بسته شد و نزدک کامپوزیت با 0.71 درصد کاهش، در 4557.95 واحد بسته شد.

    داوجونز در فوریه 0.3 درصد رشد کرد در حالیکه استاندارد اند پورز 0.4 درصد و نزدک 1.2 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

    قیمت نفت پس از اینکه چین برای رونق بخشیدن به روند رشد ضعیف اقتصادی اقدام کرد جهش یافت. کاهش تولید نفت خام از سوی اوپک و آمریکا و وعده عربستان برای محدود کردن نوسان بازار نشان می‌دهد ریزش 20 ماهه در این بازار ممکن است به انتها رسیده باشد.

    نفت برنت با 2.5 درصد افزایش قیمت، به 35.97 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت خام آمریکا با سه درصد رشد، 33.75 دلار بود. قیمت نفت خام و برنت در فوریه برای نخستین ماه در چهار ماه گذشته رشد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت اوراق خزانه بلندمدت آمریکا پس از اینکه آمار مسکن ضعیف منتشر شد و احتمال تاخیر در روند افزایش نرخهای بهره را تقویت کرد، افزایش یافت. آمار اقتصادی اخیر آمریکا این دیدگاه که بانک مرکزی این کشور ممکن است پیش از پایان سال افزایش دهد را تغییر داده است.

    شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ در پی اُفت چشمگیر یورو، 0.1 درصد رشد کرد. یورو به 1.0859 دلار رسید که پایین‌ترین نرخ فوریه در برابر دلار بود. سقوط این ارز در پی انتشار آماری روی داد که نشان داد تورم منطقه یورو در فوریه به منفی 0.2 درصد رسیده است. آمار اخیر احتمال گسترش تدابیر محرک مالی بانک مرکزی اروپا را بالا برد و یورو را تحت فشار قرار داد.

    اما دلار در برابر ین ژاپن حدود یک درصد نزول کرد. ین در فوریه حدود هفت درصد در برابر دلار رشد کرد که بهترین عملکرد ماهانه ین طی هفت سال گذشته در برابر ارز آمریکا بوده است.

    طلا که یک دارایی امن دیگر برای سرمایه گذاران است، روز دوشنبه 1.3 درصد رشد کرد و به بالاترین قیمت از ژانویه سال 2012 دست یافت. این فلز زرد فوریه را با بیش از 10 درصد رشد پایان برد که بزرگترین رشد ماهانه در چهار سال گذشته بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها