عصر خودرو

آغاز مذاکرات آب و برقی تهران-هلسینکی؛

فنلاند در طرح کاهش تلفات آب و برق ایران مشارکت می‌کند

عصر بازار- قائم مقام وزیر نیرو خواستار مشارکت تکنولوژیکی و سرمایه‌گذاری فنلاند در طرح‌های کاهش تلفات آب و برق ایران شد که که این پیشنهاد با استقبال فنلاندی‌ها روبرو شد.

فنلاند در طرح کاهش تلفات آب و برق ایران مشارکت می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ستار محمودی در دیدار با 'کیمو تیلیکاینن' وزیر محیط زیست فنلاند با بیان اینکه ایران آماده همکاری با فنلاند برای اجرای طرح‌های مشترک آب و برق در سایر کشورهای جهان است، گفت: هم اکنون ظرفیت کارشناسی و تحقیق و پژوهش این فرصت را فراهم کرده تا با کشورهای پیشرفته جهان تبادل اندیشه و اطلاعات نماییم تا ضمن توسعه صنایع خود، بتوانیم به‌طور مشترک در کشورهای ثالث همکاری داشته باشیم.

    قائم‌مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه هم اکنون وزارت نیرو از توان کارشناسی و تحقیقاتی و پژوهشی خوبی در منطقه برخوردار است، تصریح کرد: از این رو آماده همکاری در زمینه‌ تغییر اقلیم، مدیریت منابع آب، روش‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب، کاهش آلاینده‌های دی‌اکسید کربن، انرژی‌های خورشیدی، بادی، زمین‌گرمایی و بیوزیستی با کشورهای پیشرفته جهان است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در حال حاضر 99.5 درصد جمعیت شهری از آب آشامیدنی با شبکه‌های مدرن و 100 درصد جمعیت شهری از نعمت برق برخوردارند، اظهار داشت: مسائل مربوط به آب و برق به‌طور مشخص با محیط زیست آمیخته شده و وزارت نیرو نیز در این راستا به‌شدت در پروژه‌های خود بر حفظ محیط زیست تاکید دارد.

    وی با اشاره به اینکه علاقمند هستیم تا از توانایی و تجربیات فنلاند در زمینه‌های کاهش تلفات انرژی، کاهش میزان تلفات آب و افزایش میزان بهره‌وری آب استفاده کنیم، بیان کرد: از سرمایه‌گذاری دانش و تکنولوژی کشور فنلاند استقبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم ضمن باز کردن مسیرهای کاری، همکاری‌های متقابلی را به‌صورت مشترک در زمینه‌های مختلف تجربه کنیم.

    'کیمو تیلیکاینن' وزیر محیط زیست فنلاند هم در حاشیه این دیدار با بیان اینکه فنلاند از نظر فناوری‌های پاک و مدرن در عرصه جهانی جزو کشورهای پیشتاز است و تمایل دارد در این زمینه، با ایران به‌صورت مشترک همکاری داشته باشد، گفت: از سال 2006 میلادی به بخش فناوری‌های پاک، یک میلیارد یورو اعتبار اختصاص داده‌ایم و در بودجه جدید نیز 300 میلیون یورو برای انرژی‌های پاک و زیست محیطی در طول سه سال اختصاص یافته است.

    این عضو کابینه دولت هلسینکی با یادآوری اینکه برنامه فنلاند این است تا سال 2020 میلادی به هدف‌گذاری‌های خود در زمینه‌های فناوری‌های آب، ارتقای بهره‌وری انرژی و تولید انرژی از زباله دست یابد، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا در زمینه‌های جامع آب، توسعه مدیریت آب، انرژی‌های تجدیدپذیر و زمین‌گرمایی برای اماکن مسکونی، فروشگاه‌ها و مراکز عمومی و کاهش آلاینده‌های دی اکسید کربن با شرکت‌های ایرانی همکاری‌های داشته باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها