عصر خودرو

نفت به مرز ۳۷ دلار رسید

عصر بازار- قیمت نفت برنت در معاملات امروز ۴۰ سنت افزایش یافت و به ۳۶ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید.

نفت به مرز ۳۷ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که بازار از تبعات افت بخش تولید چین و نگرانی ها از کند شدن رشد تقاضا رها شده و بر کاهش تولید نفت آمریکا و اوپک متمرکز شده که ممکن است موجب کاستن از مازاد عرضه شود، قیمت نفت امروز بیش از یک درصد افزایش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 47 سنت افزایش به 34 دلار و 22 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نسبت به 11 فوریه  یعنی زمانی که قیمت به پایین ترین رقم 12 سال اخیر (26 دلار و 5 سنت) رسیده بود، 30 درصد رشد داشته است.
    قیمت نفت برنت هم با 40 سنت افزایش به 36 دلار و 97 سنت رسید که نسبت به قمیت های 11 فوریه بیش از 20 درصد افزایش داشت.
    آمارهای دولت آمریکا در این هفته نشان داد که تولید نفت خام این کشور در دسامبر گذشته برای سومین ماه متوالی به میزان 43 هزار بشکه کاهش یافته و به 9.26 میلیون بشکه در روز رسیده که پایین ترین رقم در یک سال گذشته بوده است. این در حالی است که متوسط تولید نفت آمریکا در سال 2015، 9.43 میلیون بشکه بوده که همچنان 720 هزار بشکه بالاتر از سال قبل است.
    بر اساس تحقیق انجام شده، عرضه نفت اوپک هم کاهش یافته و با 280 هزار بشکه افت در ماه فوریه به 32.37 میلیون بشکه رسیده است.
    اما امارهای ضعیف اقتصادی چین و احتمال کند شدن رشد تقاضا برای نفت مانع از افزایش قابل توجه قیمت ها شده است.
    مورگان استنلی روز سه شنبه اعلام کرد: «به نظر می رسد که رشد تقاضا برای نفت در حال کند شدن است.»
    تحلیلگران گفتند، در عین حال، بحث ها در میان سایر تولید کنندگان مهم از جمله عربستان و روسیه درباره طرح فریز تولید بعید است منجر به کاستن از مازاد عرضه روزانه بیش از یک میلیون بشکه ای در بازار شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها