عصر خودرو

رئیس اداره نظارت بازار فرابورس:

۹۵ درصد معامله‌گران اوراق تسهیلات خریدار خانه هستند

عصر بازار- افسانه اروجی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های فروش بر اوراق تسهیلات حق تقدم مسکن مانع از سفته بازی در این بازارشده از شرط انتقال نمادهای معاملاتی از بازار پایه توافقی به تابلوهای معاملاتی بالاتر سخن گفته است.

۹۵ درصد معامله‌گران اوراق تسهیلات خریدار خانه هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رئیس اداره نظارت بازار فرابورس وضعیت معاملات در بازار ابزارهای نوین فرابورس را تشریح کرد و افزود: پس از اعمال محدودیت دو ماهه و چهار ماهه فروش اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، انگیزه سفته بازی تا حد بسیار زیادی در معاملات این اوراق کاهش یافته و می توان گفت، بیش از 95 درصد معاملات صورت گرفته در این بازار از سوی مصرف کنندگان نهایی این اوراق محقق می شود.

    افسانه اروجی با اشاره به اینکه مصرف کنندگان اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اشخاصی هستند که در متقاضی خرید و ساخت آپارتمان مسکونی در شهرهای مختلف کشور هستند، درباره امکان کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی این اوراق گفت: هر گونه کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیازمند تصمیم متولیان بانک مسکن بوده و فرابورس تنها بستر معاملات این اوراق را در بازار فراهم می‌کند.

    این مقام مسئول از امکان بررسی انتقال برخی نماد های معاملاتی حاضر در بازار پایه توافقی فرابورس نیز سخن گفت و افزود: جدای از موضوع رشد قیمت سهام و وضعیت صورت‌های مالی برخی از این شرکت ها در دو سال گذشته، نحوه گزارش دهی ناشران آنها به بازار موضوعی است که باید در زمینه انتقال این نمادهای معاملاتی مورد بررسی قرار گیرد.

    وی تاکید کرد: اگر فرابورس بتواند ناشران این شرکت ها را متقاعد کند که به جای خبر پراکنی های ضد و نقیض بتوانند اطلاعات مالی و گزارش های با اهمیت خود را به بازار سهام ارایه دهند، در آن صورت می توان موضوع انتقال نماد معاملاتی شرکت ها از بازار پایه توافقی را مورد بررسی قرار داد.

     محدودیت عدم فروش اوراق تسهیلات مسکن تا 2 ماه پس از خرید برای نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که فقط 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نمی‌شود.

    اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نماد تسه آذر ماه به بعد از محدودیت فروش 4 ماهه برای خریداران برخوردار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها