عصر خودرو

معاون پژوهشی وزیر نفت خبر داد

سفر نخست وزیر ترکیه به ایران

عصر بازار- معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه به دنبال اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت هستیم گفت: در دوران پساتحریم صنعت نفت ایران را مفت و به آسانی به خارجی‌ها نمی‌دهیم و در این فرایند باید انتقال فناوری صورت پذیرد.

سفر نخست وزیر ترکیه به ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، محمدرضا مقدم در یک نشست خبری که صبح امروز در وزارت نفت برگزار شد با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و اجرای این سیاست در صنعت نفت گفت: ایجاد رابطه صحیح میان صنعت و دانشگاه می تواند یکی از اصول این سیاست که تکیه بر اقتصاد دانش بنیان است را محقق کند.

    معاون فناوری و پژوهشی وزیر نفت ادامه داد: تعریف رابطه صحیح و نظام مند می‌تواند اولین قدم را برای ارتباط صنعت و دانشگاه بردارد.

    وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصادی درون زا و برون نگر است اظهار داشت: درون زایی وظیفه اصلی در اقتصاد مقاومتی است و باید از فرصت‌هایی که برایمان فراهم می‌شود بهترین استفاده را کرد.

    مقدم ادامه داد: اما موضوع برون نگری نیز دارای اهمیت است و باید کاری کنیم که بازارهای داخل کشور مفت و به آسانی در اختیار شرکت‌های خارجی قرارنگیرد، حتما باید به دنبال انتقال فناوری باشیم به همین دلیل اجرای همزمان این دو سیاست می تواند اهداف اقتاد مقاومتی را پیش ببرد.

    معاون وزیر نفت در ادامه با تاکید بر اینکه به همین منظور به دنبال برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت هستیم گفت: در این همایش علاوه بر اینکه شرایط خود را در این مدت بررسی می کنیم برای اجرای بهتر این سیاست اقتصادی نیز برنامه ریزی خواهیم کرد.

    وی اظهار کرد: در این هماش که در 28 فروردین ماه سال 95 در مرکز همایش های بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزاری می شود 7 پنل تخصصی وجود دارد که عبارتند از نقش دانشگاه در انتقال فناوری در بالادست،نقش دانشگاه در انتقال فناوری در پایین دست،نقش شرکت‌های اکتشاف و تولید، تکمیل زنجیره خدمات فنی و مهندسی، بهینه سازی مصرف انرژی، نقش نهاد رگولاتوری برای تحقق اهداف صنعت نفت.

    مقدم اظهار کرد: این همایش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس سازمان استاندارد و معاونین وزیر نفت و چند تن از نخبگان دانشگاهی برگزار خواهد شد.

    این همایش در مسیر اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، با حضور شخصیتهای مهم کشور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاهها، شرکتها و موسسه های غیردولتی و شرکتهای اصلی و تابعه وزارت نفت برگزار می شود.

    وی با بیان این که این همایش به دلایلی از جمله تراکم کاری آخر سال، در پیش بودن سفر احمد داوود اغلو، نخست وزیر ترکیه به ایران و امکانپذیر نبودن حضور معاون اول رئیس جمهوری که ریاست ستاد اقتصاد مقاومتی دولت را برعهده دارند به تاریخ دیگری موکول می شود، ادامه داد: ما به این تاخیر، به چشم فرصت مناسبی برای انجام هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های مناسبتر جهت برگزاری همایش به نحو پربارتر نگاه می کنیم.

    مقدم از برنامه ریزی برای برگزاری این همایش با حداقل هزینه کرد خبر داد و گفت: در پایان همایش نیز میزان هزینه های صورت گرفته اعلام می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها