عصر خودرو

رشد قیمت نفت و کاهش تولیدات در چین

عصر بازار- قیمت نفت خام در آخرین ساعات معاملاتی با افزایش همراه شد در حالی که همچنان آمار نا امید کننده از میزان تولیدات چین در حال گسترش است.

رشد قیمت نفت و کاهش تولیدات در چین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، افت میزان تولیدات چین از 49.4 به 49.0 و کاهش میزان تولیدات کارخانه ای در این کشور در حالی به ثبت رسید که قیمت نفت خام با مسیر افزایشی همراه شد.

    بر اساس این گزارش، سرمایه گذاران نگران از میزان تقاضای جهانی نفت هستند و کاهش میزان رشد اقتصادی چین همچنان یک اهرم برای ترس از ورود به بازارهای جهانی است.

    در این بین، قیمت نفت خام در بورس کالای نیویورک با رشد 1.07 درصدی به هر بشکه 34 دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه می(اردیبهشت95) با رشد 2.4 درصدی به هر بشکه 36 دلار رسید.

    در این حال، بسیاری از تحلیلگران معتقدند تعطیلات فصلی به خصوص به دلیل جشن سال نو چینی تأثیر بسزایی در بازار نفت بر جای گذاشته است.

    استوارت آیو، مدیر موسسه مالی OM در این خصوص اظهار داشت: کاهش میزان تولیدات در چین تأثیر عجیبی بر اعتماد به بازارهای جهانی دارد.

    افزایش میزان تولیدات در چین و بالتبع افزایش تهاجمی مصرف نفت در این کشور، بازار این کالا را با رونق نسبی همراه می کرد اما هم اکنون با کاهش میزان تولیدات و کاهش تقاضای نفت از سوی چین در پی افت آهنگ اقتصادی، بازار این کالا نیز با اوضاع شکننده ای رو به رو خواهد بود.

    اما تحلیلگران موسسه CLSA  معتقدند میزان واردات نفت خام به چین در سال جاری به 6 درصد خواهد رسید و از واردات 8.8 درصدی در سال 2015، کمی کاسته خواهد شد.

    به هر حال، چین همچنان یک صنعتگر بزرگ و تولیدکننده بسیار قوی محسوب می شود. به نظر می رسد تولیدات این کشور با افت قیمت نفت سود مناسبی را کسب کنند که به حمایت از تقاضا برای نفت جهانی از سوی چین کمک خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها