عصر خودرو

با امضای ۳ قرارداد جدید با ایرانی‌ها؛

فسخ قرارداد دکل‌های چینی و هندی در صنعت نفت کلید خورد

عصر بازار- با امضای سه قرارداد کرایه دکل از شرکت‌های حفاری ایران، فسخ قرارداد کرایه ۱۶ دکل حفاری متعلق به شرکت‌هایی از چین، هند و ژاپن در میادین نفت و گاز ایران در خلیج فارس کلید خورد.

فسخ قرارداد دکل‌های چینی و هندی در صنعت نفت کلید خورد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، با امضای یک قرارداد جدید، طرح جایگزین کردن دکل‌های حفاری ایرانی با دکل‌های هندی و اروپایی در پروژه‌های نفت و گاز ایران در خلیج فارس کلید خورد.

    بر این اساس امروز قرارداد اجاره یک دستگاه دکل حفاری دریایی بین شرکت نفت فلات قاره ایران و حفاری شمال به منظور حفاری چاه‌های میدان مشترم نفت و گاز سلمان امضا شد.

    این قرارداد در راستای به کارگیری دکل‌های ایرانی به جای دکل‌های خارجی به ارزش 160 میلیارد تومان منعقد شد و قرار است این دکل حفاری دریایی در میدان سلمان مشترک با امارات متحده عربی مشغول به کار شود.

    با امضای این قرارداد عملا در طول چند ماه گذشته با امضای این قرارداد دومین دکل حفاری با مالکیت شرکت‌های ایرانی جایگزین دکل حفاری خارجی در پروژه‌های حفاری نفت و گاز ایران در خلیج فارس شده است.

    در طول چند سال گذشته تاکنون بر اساس اعلام مسئولان صنعت حفاری، حدود 16 دستگاه دکل حفاری متعلق به شرکت‌هایی از چین، هند و ژاپن در میادین نفت و گاز ایران در خلیج فارس مشغول به فعالیت بوده‌اند.

    این در حالی است قرارداد بین دو شرکت نفتی ایرانی امضا شده که رکن‌الدین جوادی مدیرعامل شرکت نفت با اشاره به نصف شدن کرایه دکل‌های حفاری، گفته است: با کاهش قیمت نفت اجاره دکل‌های حفاری دریایی از 160 به 80 هزار دلار کاهش یافته است.

    سومین قرارداد اجاره دکل ایرانی امضا می‌شود

    سعید حافظی در حاشیه امضای این قرارداد، گفت: به زودی سومین قرارداد اجاره دکل‌های حفاری با شرکت های ایرانی در سطح منطقه خلیج فارس امضا خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با تاکید بر اینکه مناقصه اجاره دکل‌های حفاری صرفا با مشارکت شرکت‌های ایرانی برگزار شده است، اظهار داشت: این دومین مناقصه برگزار شده بین شرکت‌های ایرانی دکل‌دار بوده و یک شرکت دیگر ایرانی برنده اولین مناقصه شده و در یک ماه گذشته کار خود را با تعمیر 4 حلقه چاه در میدان مشترک نصرت آغاز کرده است و تعمیر سایر چاه‌های این میدان نفتی در دستور کار قار گرفته است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه این دکل قرار است در میدان مشترک سلمان عملیات حفاری را انجام دهد، ‌ بیان کرد: با توجه به اینکه میادین مشترک همیشه در اولویت برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران قرار داشته است، همواره بیشترین ناوگان دکل را بر روی این میادین مستقر کرده‌ایم.

    حافظی در خصوص چشم‌انداز توسعه صنعت نفت ایران در منطقه خلیج فارس در شرایط پسابرجام هم بیان کرد: برنامه‌های خود را با سه محور کوتاه، میان و بلند‌مدت ارائه کرده و پیش بینی می‌شود سال آینده برنامه‌های کوتاه‌مدت خود را اجرایی شود.

    عزت‌الله حجازی مدیرعامل حفاری شمال هم در این مراسم با اعلام اینکه این شرکت به عنوان یک شرکت حفاری خصوصی ایرانی با حضور در مناقصه حفاری میدان مشترک سلمان و ارائه قیمت رقابتی و مناسب برنده شد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دکل سحر 2 در منطقه خلیج فارس فعال شده و در صورت فراهم شدن شرایط آمادگی داریم تا 5 دکل دیگر در این منطقه مشغول به کار کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها