عصر خودرو

بخش خصوصی ایران در اندونزی پالایشگاه می سازد

جاکارتا خواستگار نفت ایران شد

عصر بازار- مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت از علاقمندی اندونزی به خرید نفت از ایران خبر داد و گفت: احتمال می رود وزیر انرژی و مواد معدنی اندونزی تا پایان امسال به ایران سفر کند.

جاکارتا خواستگار نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مرضیه ریاحی به سفر هفته گذشته خود به اندونزی و دیدار و گفتگو با سودیرمان سعید، وزیر انرژی و مواد معدنی اندونزی اشاره کرد و با بیان این که در دیدار درباره همکاریهای تهران و جاکارتا در بخشهای نفتی مذاکراتی انجام شد، افزود: بخش پتروشیمی، پالایش و پخش، خدمات فنی و مهندسی و احداث پالایشگاه در اندونزی مهمترین محورهای مذاکره در این سفر بوده است.

    وی درباره این که آیا درباره صادرات نفت خام به این کشور مذاکراتی انجام شده است، تصریح کرد: این کشور در نظر دارد از ایران نفت بخرد که هنوز این مورد در مرحله امکانسنجی است و مقدار آن پس از بررسیهای دقیق تر اعلام می شود.

    ریاحی درباره احداث پالایشگاه در این کشور، با تاکید بر این که در این بخش قرار است بخش خصوصی حضور یابد، تصریح کرد: وزارت نفت از بخش خصوصی با تامین خوراک برای این پالایشگاهها حمایت می کند.

    مدیرکل آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل و بازرگانی وزارت نفت درباره مقدار سرمایه گذاری بخش خصوصی در احداث پالایشگاه در این کشور به پایگاه خبری وزارت نفت اظهار کرد: کفتگوها در این باره در مرحله ابتدایی است و مذاکرات بیشتر در این زمینه ادامه می یابد.

    ریاحی درباره این که آیا درباره خرید سهام پالایشگاهها اندونزی در این سفر گفتگوها انجام شده، آن را رد کرد و درباره محور مذاکرات در بخش پتروشیمی گفت: آنها علاقمند به خرید و سرمایه گذاری در این بخش هستند.

    وی همچنین از احتمال سفر وزیر انرژی و مواد معدنی اندونزی به ایران تا پایان امسال خبر داد و یادآور شد: نقشه راه همکاری میان ایران و اندونزی در سفر اخیر تعریف شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها