عصر خودرو

وزیر صنعت اعلام کرد:

آزادسازی قیمت خودرو در ۱۰ سال آینده

عصر بازار- وزیر صنعت از تدوین برنامه راهبردی صنعت خودرو خبر داد و گفت: براساس این برنامه راهبردی، قیمت خودرو ظرف ۱۰ سال باید آزاد شود.

آزادسازی قیمت خودرو در ۱۰ سال آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده امروز در همایش بین المللی صنعت خودرو در تهران با اشاره به تدوین برنامه راهبردی وزارت صنعت معدن و تجارت، گفت: براساس برنامه راهبردی این وزارتخانه، تولید خودرو باید به 3 میلیون دستگاه در سال برسد که از این میزان یک سوم آن باید به بازارهای صادراتی ارائه شود، ضمن اینکه 120 هزار دستگاه خودروی تجاری و سنگین باید در کشور تولید شود.

    وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال 92 تدوین شده که براساس آن، با مشارکت خودروسازان و قطعه سازان برنامه راهبردی صنعت خودرو نهایی شده است که براساس آن، ظرف دو سال سپری شده از اجرا، توانستیم تا حدودی به اهداف خود دست یابیم.

    وی تصریح کرد: براساس این برنامه باید پس از ده سال قیمت خودرو آزادسازی شود و صنعت خودروسازی ایران رتبه اول منطقه، پنجم آسیا و یازدهم دنیا را به خود اختصاص دهد.

    به گفته نعمت زاده، بهبود ساخت داخل متناسب با ارتقای سطح فنی موتورهای خودرو، عدم دخالت دولت در قیمت‌گذاری، اصلاح ساختار قطعه سازی و حمایت جدی و موثر از مصرف کنندگان از جمله برنامه های صنعت خودرو بر اساس راهبرد جدید است.

    این عضو کابینه یازدهم خاطرنشان کرد: علی رغم رشد منفی صنعت در سال‌های 91 و 92، سال گذشته توانستیم رشد 6.5 درصدی را در بخش صنعت تجربه کنیم که بخشی از این رشد متعلق به افزایش تولید خودرو در کشور بود.

    وی خاطرنشان کرد: 40 درصد رشد اقتصادی کشور ناشی از بخش صنعت بوده که نشانگر مهم بودن سهم صنعت در اقتصاد است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها