عصر خودرو

سیف تائید کرد

برنامه بانک مرکزی برای برخورد با سود روزشمار و بی‌‌ضابطه صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی برنامه این بانک برای برخورد با سودهای بی‌ضابطه صندوق‌های سرمایه گذاری بانک‌ها را تایید و از ارائه هر گونه توضیح خودداری کرد.

برنامه بانک مرکزی برای برخورد با سود روزشمار و بی‌‌ضابطه صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، ولی الله سیف در حاشیه پنجمین همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید درخصوص سیاست های اعتباری بخش مسکن، اظهارداشت: در شورای پول و اعتبار بازنگری در سیاست های اعتباری بخش مسکن را مطرح خواهیم کرد.

    وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه گفته می شود بانک مرکزی به دنبال برخورد با صندوق های سرمایه گذاری بانک‌هاست که نرخ سود بالاتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار می‌دهند، ، گفت: بله.

    رئیس کل بانک مرکزی که با عجله در حال خروج از سال همایش بود، به همین کلمه اکتفا کرد و پاسخی به درخواست توضیح بیشتر، نداد.

    بر اساس  این گزارش علی رغم کاهش نرخ سود بانکی به 18 درصد بانک‌ها با تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس سودهای روزشمار با درصد بالاتر به مشتریان می‌پردازند. این اقدام ناقض سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی برای ساماندهی به نرخ سود در بازار پولی کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها