عصر خودرو

در رینگ داخلی؛

معامله ۷۰۰۰ تن نفتای پالایش نفت تهران در بورس انرژی ایران

عصر بازار- در رینگ داخلی بورس انرژی ۷ هزار تن نفتای پالایش نفت تهران عرضه شد که کل این حجم در جریان معاملات روز دوشنبه معامله شد.

معامله ۷۰۰۰ تن نفتای پالایش نفت تهران در بورس انرژی ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در جریان معاملات روز دوشنبه‌ 10 اسفند 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای نیتروژن مایع پتروشیمی مبین و پتروشیمی تبریز، حلال 402 و 410 پالایش نفت شیراز، برش 6 کربن غیرآروماتیک و سوخت کوره پتروشیمی تبریز، میعانات گازی پتروشیمی رازی، برش سنگین پتروشیمی جم و پتروشیمی شازند و نفتای سنگین پالایش نفت تهران در رینگ داخلی معامله شدند.

     در جریان این روز معاملاتی همچنین حلال 402 پالایش نفت اصفهان و نفت‌گاز شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به مقصد ترکیه و از مبدأ تبریز در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 7720 تن به ارزشی بالغ بر 63 میلیارد و 813 میلیون ریال بود.

    در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران نیز در تمامی نمادهای فعال، 357 قرارداد به ارزشی بالغ بر 4 میلیارد و 433 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    در این روز بازار برق بورس انرژی نیز شاهد معامله 25 قرارداد معادل 600 مگاوات ساعت به ارزشی قریب به 168 میلیون ریال بود. گفتنی است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 11 فروردین95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 14 اسفند 94 متوقف شدند.

    در مجموع ارزش کل معاملات دیروز بورس انرژی ایران قریب به 68 میلیارد و 414 میلیون ریال بود.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی امروز (سه‌شنبه 11 اسفند ماه 94)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالاهای آیزوریسایکل، آیزوفید، حلال 404، نفتای سبک و نفتای سنگین پالایش نفت شیراز، متانول پتروشیمی‌های شیراز و فن‌آوران، پنتان پلاس پتروشیمی پارس و حلال 410 پالایش نفت آبادان در رینگ داخلی عرضه خواهند شد. عرضه‌های فوق در کنار معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، بازار امروز بورس انرژی را رقم خواهند زد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها