عصر خودرو

در گفتگو با یک کارشناس بازار سرمایه;

دلایل اصلاح شاخص بورس اعلام شد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بسیاری از شرکت‌ها در روزهای پایانی سال نیاز به نقدینگی دارند که این موضوع در کنار مواردی چون شناسایی سود توسط سهامداران، تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها و پرداخت عیدی بازنشستگان موجب افزایش فشار فروش سهام و اصلاح شاخص شده است.

دلایل اصلاح شاخص بورس اعلام شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علی احمدی با اشاره به این که این روزها شاخص بورس در حال اصلاح و استراحت است گفت: در روزهای پایانی سال نیاز حقوقی‌های بزرگ به نقدینگی یکی از دلایلی است که موجب می شود شاخص بورس رشد چشمگیری نداشته باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌ها در روزهای پایانی سال نیاز به نقدینگی دارند که این موضوع موجب افزایش فشار فروش در بورس شده است که باید موضوعاتی چون شناسایی سود توسط سهامداران، تسویه اعتبارات کارگزاری‌ها و نیز پرداخت عیدی بازنشستگان را به این عوامل افزود.

    وی اضافه کرد: خوشبختانه با نهایی شدن مذاکرات هسته ای و نیز اجرایی شدن برجام رفته رفته شاهد بهبود شرایط اقتصادی هستیم که بخش زیادی از آن تحت تاثیر عوامل روانی است و این موضوع موجب شده تا چشم انداز مثبتی پیش روی بازار سهام قرار گیرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها