عصر خودرو

مدیرعامل ساپیا اعلام کرد؛

بازگشت سایپا به شرایط رونق

عصر بازار- مدیرعامل سایپا گفت: با ورود به بورس از زیان انباشته خارج می شویم و سال را با سود به پایان خواهیم رساند.

بازگشت سایپا به شرایط رونق
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از صدا و سیما، مهدی جمالی در همایش بین المللی صنعت خودروی ایران افزود: برغم تحریم های سخت در کشور در این دوره پیشرفت های بزرگی را در ایران شاهد بودیم.

    وی گفت: ایران مقام پانزدهم در تولید محصولات فولادی، مقام هیجدهم در صنعت خودروسازی جهان را دارد و همچنین به رتبه 4 در تحقیقات سلول بنیادی رتبه 7 در نانوتکنولوژی، رتبه 12 در هوافضا، 15 تولید علم، 21 بیوتکنولوژی، 22 صنایع دفاعی دست یافته است.

    جمالی ادامه داد: ایران کشور ثروتمندی است و رتبه 29 اقتصاد جهان را دارد.

    وی گفت: کشور رو به رشد ما دارای برند 46 در دنیاست و رتبه 36 در اقتصاد ایران به حوزه صنعت تخصیص داده شده که نشان دهنده رشد صنعت در کشور است.

    جمالی تصریح کرد: در سال 2014 ایران جزو 18 تولید کننده خودرو در جهان بوده است.

    وی ادامه داد: ارزش گروه سایپا 7 میلیارد دلار و قابل رشد است ارزش سهام طی ماه گذشته با 145 درصد رشد مواجه بوده است که بیان می کند سایپا آماده خیزش جدید است.

    جمالی تصریح کرد: سایپا مقام اول در صادرات خودرو را داشته و قابلیت افزایش صادرات را دارد.

    وی ادامه داد: سایپا در تمام زنجیره عرضه خودرو حضور دارد در طی سال جاری خط تولید در الجزایر و سودان راه اندازی خواهد شد.

    جمالی تصریح کرد: ما تولید یک میلیون دستگاه خودرو را طراحی کردیم با 7 سایت تولید خودرو که ‌4 سایت به سواری و 3 سایت به خودروهای تجاری سبک و سنگین تخصصی داده شده است.

    وی ادامه داد: از طریق واگذاری شرکت‌ها به بخش خصوصی سعی می کنیم بخش خصوصی را توانمند ساخته و در ارتقاء تکنولوژی و کیفیت محصولات گام برداریم.

    جمالی ادامه داد: در سایپا مرکز تحقیقات پلتفرم طراحی شده است و انتظار داریم 20 محصول بر این پایه عرضه کنیم.

    وی ادامه داد: در طی هشت ماه گذشته وضعیت سایپا با شرایط بحرانی روبرو و زیان انباشته شرکت خودروسازی سایپا یک میلیارد و 66 میلیون دلار بود که با حمایت هایی که مقام وزارت انجام دادند بعد از تأیید بورس اوراق سایپا می تواند روز نوعی را آغاز کند.

    جمالی ادامه داد: همه شرکت‌ها از زیان انباشته خارج و سال جاری را با سود به پایان می رسانیم و سال آینده دوره پررونقی را آغاز خواهیم کرد و از شرایط ورشکستگی به شرایط رونق بازخواهد گشت.

    وی ادامه داد: دستور اصلاح ساختار مالی توسط مقام عالی وزارت ابلاغ و توسط کارشناسان مدیریت شد و امروز می توانیم برند ملی را از زیان نجات دهیم.

    جمالی گفت: دولت با تدبیر بر قوانین توانست از زیان انباشته جلوگیری کند.

    وی ادامه داد: با حمایت مقام عالی وزارت شرکت ساپیا در روز 25 اسفند امسال سومین شرکت سرمایه ایران خواهد بود و سایپا بعد از فولاد مبارکه و بانک سرمایه بزرگترین شرکت از نظر سرمایه ای در بازار سرمایه خواهد بود.

    جمالی در پایان گفت: علاقمند به همکاری و مشارکت سرمایه گذاران خارجی هستیم.

     

    شرکای جدید اروپایی و آسیایی سایپا در راه ایران

     

    مدیرعامل سایپا گفت: پس از لغو تحریم‌ها با شرکت‌های اروپایی و آسیایی برای همکاری مذاکراتی صورت گرفته است.

    مهدی جمالی در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو گفت: شرکت‌های بزرگ دنیا در این همایش شرکت کردند و بعد از تحریم از پتانسیل و سرمایه‌گذاری‌های ایران آشنا شدند.

    وی ادامه داد: سو مدیریت در خودرو سازی سایپا پس از تحریم‌ها در رویارویی با مشکل سرمایه در گردش سبب زیان انباشته سایپا در 8 ماه گذشته سایپا شد و در طی دو ماه گذشته با اصلاح ساختار و شفاف‌سازی که در تراز نامه سایپا انجام شد با حمایت های بورس تا پایان سال مجمع را با سود برگزار می کنیم.

    وی ادامه داد: زیان انباشته تا پایان 93 سه هزار و 200 میلیارد تومان بود و اگر مانند گذشته پیش می رفتیم این زیان تا پایان سال به 5 هزار میلیارد تومان می رسید.

    جمالی درباره تفاهم همکاری با سایر کشورها بعد از لغو تحریم گفت: از قدیم با رنو و اخیرا با برلیانس و چانگان همکاری می کنیم و اخیرا با شرکتهای زیادی از اروپایی و اسیایی مذاکره کردیم.

    وی خاطرنشان کرد: سایپا ظرفیت تولید 82 هزار دستگاه خودرو در سوریه، عراق، ونزوئلا، سودان و الجزایر را ایجاد کرده و بسیاری از قطعات استراتژیک در شرکت‌های این گروه تولید می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها