عصر خودرو

ژاپن بیشترین افت تولید داخلی ۴۰ سال گذشته را تجربه کرد

عصر بازار- ژاپن می گوید تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی (فروردین تا خرداد) بیشترین کاهش در ۴۰ سال گذشته را تجربه کرده است.

ژاپن بیشترین افت تولید داخلی ۴۰ سال گذشته را تجربه کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، دفتر کابینه ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد تولید ناخالص داخلی این کشور در مقایسه سالیانه 27.8  درصد نسبت به سه ماهه قبلی در شرایط واقعی کاهش یافته است این بدترین آمار از زمان دسترسی به داده های قابل مقایسه در سال 1980 است.

    در ماه های آوریل و مه (13 فروردین تا 13 خرداد) دولت وضعیت اضطراری اعلام کرد در خانه ماندن مردم و تعطیلی مشاغل در آن دوره باعث شد هزینه کرد شخصی سقوط شدیدی داشته باشد.

    صادرات نیز با متوقف شدن فعالیت های اقتصادی جهانی دچار افت شد و در نتیجه ارسال محموله های اتومبیل از ژاپن به کشورهای دیگر کاهش شدیدی یافت.

    بر اساس این گزارش، تقاضای داخلی 4.8 درصد و صادرات کالا و خدمات نیز 18.5 درصد کاهش یافته است اما واردات تنها 0.5 درصد سقوط کرده است که بسیار بهتر از افت 4.2 درصدی در سه ماهه نخست سال بوده است.

    شیوع کرونا یکی از عوامل اصلی افت وضعیت اقتصادی ژاپن است دولت کلانشهر توکیو می گوید که در روز گذشته /یکشنبه/ 260 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تایید شده است و آمار روزانه مبتلایان برای پنجمین روز پیاپی از 200 نفر فراتر رفته است بدین ترتیب تعداد کل مبتلایان در توکیو، پایتخت ژاپن به 17 هزار و 714 نفر رسید.

    از ساکنان خواسته شده است که در حالت آماده باش کامل باشند زیرا توکیو همچنان در وضعیت بسیار جدی قرار دارد در سراسر ژاپن، در روز یکشنبه، 1021 مورد ابتلای جدید و 11 فوت گزارش شد.

    تا به حال تعداد کل مبتلایان کرونا در ژاپن 56 هزار و 926 نفر و شمار جان باختگان 1117 تن اعلام شده است.

    برچسب ها