عصر خودرو

سرخابی‌ها دو هفته دیگر، ‌دوباره وارد زمین واگذاری می شوند

عصر بازار: مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی از آغاز واگذاری مجدد سرخابی ها در دو هفته آینده خبر داد و گفت: قیمت و شرایط واگذاری به هیچ عنوان تغییری نمی‌کند.

سرخابی‌ها دو هفته دیگر، ‌دوباره وارد زمین واگذاری می شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید جعفر سبحانی گفت: نمایندگان مجلس در جریان واگذاری قبلی استقلال و پرسپولیس اعلام کرده‌بودند که طرحی برای واگذاری این دو باشگاه دارند که قرار است به قانون تبدیل شود، اما در دو ماه گذشته طرحی از سوی نمایندگان مطرح نشده‌است و اگر با آغاز واگذاری دوباره زمزمه‌هایی در این خصوص شنیده شود، مردم به درستی تشخیص می‌دهند که آیا این بحث کارشناسی است یا مسائل دیگری پشت پرده است.

    او در خصوص آخرین وضعیت واگذاری باشگاه استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: برای واگذاری این دو باشگاه ورزشی منتظر آغاز لیگ پانزدهم فوتبال هستیم تا دو هفته بعد از شروع لیگ و ثبات تیم های ورزشی، واگذاری این دو باشگاه از سر گرفته‌شود.

    سبحانی افزود: در این فاصله باید ببینیم طرح نمایندگان نمایندگان مجلس که در واگذاری قبلی اعلام کرده بودند قصد دارند در خصوص واگذاری سرخابی ها به تصویب برسانند، تا چه حد عملی و جدی است که اگر طرحی تصویب شود، مبنا قرار می‌گیرد ولی اگر این طرح تنها در حد شعار باشد، قانون قبلی مبنای واگذاری خواهد‌بود.

    مشاور سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه دو هفته بعد از آغاز لیگ فوتبال، قطعا موضوع واگذاری استقلال و پرسپولیس را به جد دنبال می‌کنیم، تصریح‌کرد: در این فاصله تیم‌ها به ثبات می‌رسند و یارگیری را انجام می‌دهند و تصمیمات سازمان خصوصی سازی دیگر برای آنها حاشیه ایجاد نمی‌کند. همچنین فرصتی فراهم می‌شود که اگر نمایندگان مجلس واقعا طرح و نظری در این خصوص دارند، ارائه‌کنند.

    او با بیان اینکه در مدت دو ماهه گذشته طرحی از سوی نمایندگان مجلس برای واگذاری سرخابی ها مطرح نشده‌است، عنوان‌کرد: حدس من این‌است که مجلس اقدامی در این خصوص انجام ندهد، زیرا مجلس در گذشته قانون خوبی در خصوص واگذاری این دو باشگاه تصویب کرده‌بود که مبنای واگذاری قرار‌گرفت اما برخی از نمایندگان در زمان واگذاری سرخابی‌ ها با هیجان خاصی عنوان کردند که مجلس طرح دو فوریتی در این خصوص دارد و چند نماینده نیز آن را امضا کردند لذا برای احترام به نظر نمایندگان این فرصت ایجاد شد و فرصت دو ماه و نیمه به آنها داده‌شد تا اگر نظر یا طرحی دارند، مطرح کنند.

    سبحانی اضافه‌کرد: این در حالی است که اگر فرصت دو هفته ای باقی مانده نیز بگذرد و عملا وارد بحث واگذاری شویم، دیگر نمایندگان اخلاقا نباید مجددا مطرح‌کنند که طرح و قانون جدیدی در خصوص واگذاری سرخابی ها‌دارند. با این حال این فرصت برای آنها در نظر گرفته شده که اگر نمایندگان مجلس طرح و ابلاغی در این خصوص دارند و می‌خواهند مصوبه یا طرح دو فوریتی به تصویب برسانند، طی دو هفته آینده دنبال کنند. اما اگر طرحی نبود که حدس بر این است که نباشد، طی دو هفته آینده بحث واگذاری سرخابی‌ها مجددا دنبال می شود.

    مشاور رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار‌کرد: این در حالی است که در صورت عدم ارائه طرح از سوی مجلس قطعا بحث واگذاری را دنبال خواهیم‌کرد. زیرا فرصت دو ماه و نیمه برای ارائه طرح مناسب بوده و در صورت مخالفت مجدد مجلس با واگذاری، رسانه‌ها و مردم به درستی تشخیص می‌دهند که آیا این بحث کارشناسی بوده یا مسائلی دیگری پشت پرده است.

    سبحانی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی واگذاری این دو باشگاه را دنبال می کند، اعلام کرد: اگر مجددا با آغاز بحث واگذاری، بازهم این زمزمه ها سوی نمایندگان مجلس شنیده شود، حداقل مردم متوجه می شوند که مخالفت آنها از سوی خیرخواهی نیست.

    مشاور سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: با این حال معتقدیم که اگر نمایندگان مجلس طرح و ایده‌ای دارند که می تواند به روند واگذاری استقلال و پرسپولیس کمک کند، ارائه دهند و سازمان از نظر آنها استقبال می کند؛ به شرطی که طرح و ایده آنها عملی شود نه اینکه هر بار که بحث واگذاری مطرح می شود بگویند طرح داریم ولی طرحی در کار نباشد و در اصل کار ما را به عقب بیندازند که این اخلاقا درست نیست و امیدواریم که این اتفاق هم نیفتد.

    سبحانی با بیان اینکه در صورت تصویب مجلس، سازمان خصوصی سازی از قانون تبعیت می کند، در خصوص نحوه واگذاری سرخابی‌ها گفت: روش واگذاری از سوی هیات واگذاری مشخص شده و به عموم اعلام می شود.

    به گفته او قیمت و شرایط واگذاری به هیچ عنوان تغییری نمی‌کند، زیرا با قیمت اعلامی متقاضی فراوان برای خرید وجود داشت و تمایل خریداران به خرید نشان داد که قیمت‌ها مناسب بود؛ لذا قطعا قیمت این دو باشگاهی تغییری نمی کند.

    برچسب ها