عصر خودرو

ایران یک محموله میعانات گازی به کره جنوبی فروخت

عصر بازار- ایران برای نخستین بار پس از لغو تحریم ها یک محموله میعانات گازی از پارس جنوبی به یک شرکت کره ای فروخت که قبلا در دوران تحریم ها از قطر میعانات وارد می کرد.

ایران یک محموله میعانات گازی به کره جنوبی فروخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که لغو تحریم ها به ایران کمک می کند تا دیگر تولید کنندگان انرژی نظیر قطر را به چالش بکشد، این کشور یک محموله میعانات که از میادین پارس جنوبی تولید کرده به شرکت هانوها توتال پتروچمیکالز کره جنوبی فروخت.

    به گفته مقامات شرکت ملی نفت ایران، این شرکت در ماه آوریل یک محموله میعانات را بارگیری خواهد کرد که برای این شرکت کره ای تولید کننده محصولات پتروشیمی ارسال خواهد شد. این اولین محموله ارسالی ایران از میادین گازی پارس جنوبی به این شرکت آسیایی است که قبلا در دوران تحریم ها از قطر میعانات خریداری می کرد.

    انتظار می رود با ورود میعانات تولیدی ایران از میدان پارس جنوبی قیمت میعانات قطر در بازار کاهش یابد. ایران وعده داده که بعد از لغو تحریم ها، سهم از دست رفته خود از بازار آسیا را پس بگیرد.

    توشار تارون بانسال، تحلیلگر موسسه مشورتی اف جی ای در سنگاپور گفت: «این موضوع به نحو قابل توجهی بازار میعانات قطر را به چالش خواهد کشید... اساسا قطری ها اکنون با رقابت بیشتری مواجه اند، زیرا آنهایی که میعانات تولیدی از میدان دئودورایزد این کشور را می خرند، می توانند بدون مشکلی عمده، میعانات تولیدی از پارس جنوبی را هم پالایش کنند. ما شاهد رقابت های رو در رویی خواهیم بود.»

    به گفته 5 تاجر انرژی، شرکت بین المللی بازاریابی نفت قطر (تسویق) احتمالا میعانات تولیدی از میدان دئودورایزد را از ماه آوریل تا ژوئن 3.5 تا 3.80 دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص قیمت دوبی به فروش خواهد رساند. این در حالی بود که قیمت میعانات تولیدی این کشور در بازه زمانی ژانویه تا مارس، 3.90 تا 4 دلار در هر بشکه بیشتر از شاخص قیمت دوبی بود.

    در حالی که ایران قصد دارد سهم خود از بازار آسیا را پس بگیرد، این کشور بدون توجه به طرح فریز نفتی تولید کنندگان عمده از جمله عربستان، قصد دارد صادرات خود را در سال جاری یک میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها