عصر خودرو

هند ۱.۴۶ تریلیون دلار برای تقویت اقتصادش سرمایه‌گذاری می‌کند

عصر بازار- نخست وزیر هند گفت درسی که هند از همه‌گیری ویروس کرونا گرفته رسیدن به خودکفایی در تولید و تبدیل شدن به یک مقصد اصلی برای شرکت های بین المللی در زنجیره عرضه است.

هند ۱.۴۶ تریلیون دلار برای تقویت اقتصادش سرمایه‌گذاری می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، نخست وزیر هند اعلام کرد کشورش عملکرد خوبی در مهار همه گیری ویروس کرونا داشته و 1.46 تریلیون دلار پروژه زیرساختی برای تقویت اقتصاد اجرایی می‌شود.

    نارندرا مودی، نخست وزیر هند، گفت درسی که هند از همه‌گیری ویروس کرونا گرفته رسیدن به خودکفایی در تولید و تبدیل شدن به یک مقصد اصلی برای شرکت های بین المللی در زنجیره عرضه است.

    مودی در سخنرانی هفتاد و چهارمین سالگرد استقلال هند از انگلیس گفت:« همه گیری ویروس کرونا یک بحران بزرگ است ولی نمی تواند جلوی پیشرفت اقتصادی هند را بگیرد».

    وی همچنین گفت سه واکسن در مراحل مختلف آزمایش در هند قرار دارند و به محض گرفتن مجوز از دانشمندان، به تولید انبوه می رسند. وی تاکید کرد این واکسن ها در اختیار تمام مردم قرار می‌گیرند.

      تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در هند به بیش از 2.5 میلیون نفر رسیده و پس از آمریکا و برزیل در رتبه سوم قرار دارد. آمار مرگ ناشی از ابتلا به این ویروس هم در این کشور از انگلیس پیشی گرفته و در مقام چهارم قرار دارد.

    صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده اقتصاد هند 4.5 درصد در 2020 کوچک می‌شود ولی دوباره در 2021 به رونق می رسد.

    مودی اعلام کرد دولت 7000 پروژه زیرساختی برای تعدیل تاثیرات اقتصادی همه‌گیری ویروس کرونا مشخص کرده است.

    وی گفت سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند 18 درصد در سال گذشته افزایش داشته که به معنای تمایل شرکت‌های بین‌المللی به سرمایه‌گذاری در این کشور است.

    مودی اشاره مستقیمی به چین نکرد ولی هند سعی دارد روی افزایش هزینه‌های تولید در این کشور رقیب و بدتر شدن روابط آن با آمریکا و اروپا سرمایه گذاری کرده و تبدیل به جایگزین آن برای شرکت های چند ملیتی بزرگ شود.

    برچسب ها