عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی تهران مطرح کرد

۷ پیشنهاد بخش خصوصی برای اصلاح وضعیت اقتصاد در سال ۹۵

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی تهران خطاب به دولتمردان گفت: باید در سال ۹۵ دولت به تقویت بخش خصوصی، تسهیل فضای سرمایه‌گذاری، اصلاح نظام بانکی و کوچک‌سازی بدنه خود توجه ویژه‌ای داشته باشد، تا شاهد رونق اقتصادی در سال ۹۵ باشیم.

۷ پیشنهاد بخش خصوصی برای اصلاح وضعیت اقتصاد در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مسعود خوانساری صبح امروز در آخرین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که در سال 94 برگزار شد، به این نکته اشاره کرد که سال 94 را با رکود آغاز کردیم که سال سختی برای اقتصاد کشور بود، اما توافق هسته‌ای و عملی شدن برجام نشانه خردمندی دولت و بلوغ سیاسی مردم است و امیدواریم این اتفاقات مثبت در سال 95 هم به نتیجه برسد و یخ رکود اقتصادی شکسته شود و مشکلات اقتصادی مردم هم برطرف شود.

    وی با اظهار امیدواری از اینکه در سال 95، شاهد رونق در بازار باشیم، خاطر نشان کرد: مؤسسات بین‌المللی پیش‌بینی رشد 4 تا 5 درصدی را برای اقتصاد ایران در نظر گرفته‌اند و ورود بیش از 140 هیأت خارجی از ابتدای سال تا کنون نشان از آمادگی خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری دارد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران با تقدیر از تلاش‌های دولت برای برقراری ثبات نسبی در فضای اقتصادی و کنترل تورم، خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت در سال آینده مواردی همچون کوچک‌سازی دولت، اصلاح نظام بانکی، شفافیت و مبارزه با فساد، توجه به سرمایه‌گذاری خارجی و تسهیل فضای سرمایه‌گذاری، تقویت بخش خصوصی، واقعی کردن قیمت ارز و اصلاح نظام یارانه‌ای را در نظر بگیرد.

    خوانساری در مورد کوچک‌سازی دولت گفت: درآمدهای دولت به مالیات محدود شده و از طرف دیگر درآمدهای نفتی کاهش یافته است، لذا نیاز به کوچک‌سازی دولت کاملاً احساس می‌شود.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین به ضرورت واقعی کردن قیمت ارز و اصلاح نظام بانکی هم اشاره‌ای کرد و افزود: اقتصاد ما بانک‌محور است و اشکالات زیادی وجود دارد که باید به تدریج اصلاح شود.

    وی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها باید سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی و همین میزان سرمایه‌گذاری داخلی انجام شود، اظهار داشت: لازمه این مسئله شفافیت و گریز از فساد است، در عین حال باید فضای رقابتی برای تقویت بخش خصوصی در این زمینه ایجاد شود، چرا که همه به این مسئله اذعان دارند، اما در عمل زیاد فضای رقابتی ایجاد نشده است.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین با اشاره به تشکیل مجلس دهم و خط مشی اعتدالی آن اذعان داشت: که امید است با رهنمودهای مقام معظم رهبری و کمک قوای سه‌گانه مشکلات اقتصادی را در سال 95، حل کنیم.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث بررسی بودجه دولت برای سال 95 نیز اشاره کرد و گفت: از روز گذشته بررسی بودجه سال 95 در دولت مطرح شده است و در حال پیگیری است. در عین حال گزارش اتاق بازرگانی تهران و نامه‌ای که در مورد بودجه تدوین کردیم، به رئیس مجلس ارسال شده است که روز گذشته در کمیسیون تلفیق و بودجه ارائه و خوانده شده است.

    خوانساری از حضور نمایندگان اتاق بازرگانی در زمینه بحث‌های بودجه در کمیسیون‌های مختلف مجلس برای پیگیری موضوع خبر داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها