عصر خودرو

در بهار امسال

۶۳ درصد متقاضیان، وام رونق تولید دریافت کردند

عصر بازار- جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در بهار امسال ۶۳ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید و ۴۲ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات برنامه تولید و اشتغال (تبصره ۱۸) شده‌اند.

۶۳ درصد متقاضیان، وام رونق تولید دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار در سه ماهه اول امسال بیش از 1817 میلیارد تومان در قالب 676 فقره تسهیلات برای تامین مالی بنگاه های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای 60 درصد، در راستای اقتصاد مقاومتی و بیش از 791 میلیارد تومان تسهیلات برنامه تولید و اشتغال در قالب 156 فقره به استان‌های مختلف پرداخت شده است.

    در این مدت 1808 مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات رونق تولید انجام شده که 1072 مورد برای دریافت بیش از 3272 میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند و در نهایت 676 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 1817 میلیارد تومان پرداخت شده است؛ یعنی حدود 63 درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

    همچنین در سه ماهه اول امسال 851 مورد ثبت نام برای استفاده از تسهیلات برنامه تولید و اشتغال انجام شده که 371 مورد برای دریافت تسهیلات 2706 میلیارد تومانی به بانک معرفی شده اند. در نهایت 156 مورد پرداخت تسهیلات به ارزش 791 میلیارد تومان صورت گرفته است؛ یعنی حدود 42 درصد از کل ثبت نام کنندگان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

    در این میان بیشترین پرداختی تسهیلات رونق تولید نیز مربوط به استان سمنان با مبلغ نزدیک به 375 میلیارد تومان، گیلان با 317 میلیارد تومان و همدان با 155 میلیارد تومان بوده است. بیشترین تسهیلات تولید و اشتغال نیز به تهران، چهارمحال بختیاری و آذربایجان شرقی پرداخت شده؛ به‌طوری که مبلغ پرداختی به این استان‌ها به ترتیب 109 میلیارد تومان، 73 میلیارد تومان و 53 میلیارد تومان بوده است.

    کدام استان‌ها کمترین تسهیلات را به خود اختصاص دادند؟

    البته در سه ماهه اول امسال از استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کرمانشاه هیچ ثبت نامی برای دریافت تسهیلات رونق تولید انجام نشده و استان‌های خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویر احمد با وجود داشتن 16 و یک ثبت نام در بخش تسهیلات رونق تولید دریافت نکردند. استان ایلام نیز کمترین تسهیلات رونق تولید، معادل 70 میلیون تومان را به خود اختصاص داده است.

    در زمینه تسهیلات تولید و اشتغال نیز در سه ماهه اول امسال استان‌های کرمان و جنوب کرمان با وجود داشتن دو و پنج ثبت نام هیچ تسهیلاتی در این بخش دریافت نکرده‌اند. خراسان جنوبی نیز با دریافت 160 میلیون تومان کمترین تسهیلات تولید و اشتغال را در سه ماهه اول اسال دریافت کرده است.

    لازم به یادآوری است که تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه با بهره 14 درصد پرداخت می‌شود که متقاضیان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه بهین یاب از این ظرفیت در راستای تامین سرمایه در گردش، نوسازی و بازسازی و یا تکمیل واحدهای تولیدی بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی استفاده کنند.

    برچسب ها