عصر خودرو

صادرات نفت ایران به ژاپن افزایش یافت

عصر بازار- صادرات نفت ایران به ژاپن در ماه ژانویه نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل ۱۰ درصد افزایش یافت.

صادرات نفت ایران به ژاپن افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در ماه ژانویه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن تقریبا ثابت ماند، این در حالی است که مشتریان بزرگ نفتی ایران در آن ماه منتظر لغو تحریم‌ها و اجازه افزایش تولید بودند.

    بر همین اساس، تحلیلگران بر این باور هستند که نمایان شدن افزایش سهم تولید نفت ایران در بازارهای جهانی، در این ماه رقم خواهد خورد خورد و آمار ماه مارس (فروردین ماه) مبین این برآورد است.

    همچنین صادرات نفت ایران در ماه ژانویه به چهار مشتری بزرگ خود یعنی، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی 981 هزار بشکه در روز گزارش شد که این رقم برای مدت زمان مشابه سال گذشته، کمی بیش از یک میلیون بشکه در روز بود که نشان از کاهش جزئی یک دهم درصدی دارد.

    در همین حال، با رفع تحریم‌ها از ایران، این کشور به دنبال افزایش تولید و صادرات نفت خود به بازارهای منطقه ای است، این در حالی است که صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران در دوره تحریم حدود یک میلیون بشکه در روز گزارش و این رقم در سال 2011 میلادی 2.5 میلیون بشکه در روز ثبت شده است.

    بر همین اساس، واردات واردت نفت هند در ماه ژانویه 37.6 درصد کاهش یافت در حالی که خرید نفتی ژاپن از ایران در این ماه 10 درصد افزایش پیدا کرد و به 194 هزار بشکه در روز رسید که از ماه مارس سال گذشته میلادی به عنوان بیشترین رقم محسوب می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها