عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام؛

فراز و فرودهای شاخص طبیعی است

عصر بازار- این روزها هیجان بازار سرمایه در مقابل خبرهای مثبت بیرونی کاهش پیدا کرده و عکس العمل های زودهنگام و هیجانی در برابر اجرای برجام و رفع تحریم های بین المللی که منجر به رشد پرسرعت شاخص های بورس شدند، جای خود را به تحلیل و پیگیری خبرهای جدید از عملکرد شرکت ها و وضعیت سود و زیان آنها داده است. به همین دلیل است که رشد پرسرعت بازار جای خود را به حرکت های سینوسی و فراز و فرودهای منطقی داده است.

فراز و فرودهای شاخص طبیعی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷:۰۰

    محمد کفاش، مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام در خصوص روند این روزهای بازار سرمایه با اشاره به اینکه اجرایی شدن برجام نقطه عطفی در اقتصاد ایران است، بیان کرد: در سال‌های اخیر تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی بسیاری علیه ایران وجود داشت که با از میان رفتن آنها همه اقتصاد و بازارهای فعال در کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

    وی به آغاز روند صعودی بازار سرمایه بعد از برجام اشاره کرد و گفت: با رسیدن به موعد اجرای برجام و رفع تحریم های بین الملل در دی ماه، چشم انداز روشنی پیش روی سرمایه گذاران قرار گرفت که این موضوع منجر به رشد شاخص ها در بازار سرمایه شد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ترسیم آینده اقتصادی روشن کشور توسط سهامداران، گفت: با توجه به این دیدگاه در روزهای ابتدایی اجرای برجام، شاخص های  بازار سرمایه در روند صعودی پر سرعتی  قرار گرفتند.

    مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام با اشاره به اینکه آثار اجرایی شدن برجام به زمان بیشتری نیاز دارد، اظهار داشت: در حال حاضر قراردادهایی میان شرکت‌های داخلی و همتایان خارجی‌شان به امضا رسیده اما تا زمانی‌که این قراردادها اجرایی نشود و روی عملکرد و سودآوری آنها تاثیری نگذارد، نمی‌توان ادعا کرد که اتفاق عملی در اقتصاد و بازار سرمایه رخ داده است.

    کفاش با اشاره به اینکه در روزهای آغازین اجرایی شدن برجام هیجان زیادی بر بازار سرمایه حاکم بود، بیان کرد: در روزهای نخست صف‌های خرید بسیاری تشکیل شد اما کم‌کم با کاهش شور در بازار سرمایه، صف‌های خرید کوتاه‌تر شد.

    وی به سهامداران توصیه کرد که سهام بنیادی خریداری کنند تا در صورت کاهش قیمت سهم نیز بتوانند در مجامع سودهای مناسبی را کسب کنند. زیرا خرید هیجانی موجب خواهد شد تا سرمایه گذاران با کاهش قیمت سهام ضررهای بسیاری متحمل شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها