عصر خودرو

فروشندگان سهام عدالت صبر کنند

عصر بازار- طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سهامداران می‌توانند از هفته آینده کارگزار ناظر خود را عوض کنند و درخواست فروش ۳۰ درصد دوم سهامشان را به کارگزاری مدنظر خود بدهند.

فروشندگان سهام عدالت صبر کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تجارت‌نیوز، طی 70 روز گذشته که امکان فروش سهام عدالت فراهم بود، سهامداران سهام عدالت در فروش سهامشان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند.

    تعلل و عملکرد کند بانک‌ها و کارگزاری‌ها در فروش و واریز پول سهام از یک سو و عدم پاسخگویی صحیح از سوی دیگر باعث نارضایتی آنها شده است.

    قرار بود از عید غدیر 30 درصد دوم سهام عدالت برای بیش از 18 میلیون نفری که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند قابل فروش شود، یعنی سقف فروش سهام عدالت تا 60 درصد افزایش یابد.

    اما با اعلام این خبر از سوی رئیس‌جمهور، سهامداران بسیاری گفتند که از کارگزاری که در فروش 30 درصد اول استفاده کرده‌اند گله‌مند هستند و می‌خواهند برای فروش 30 درصد دوم از کارگزاری دیگری استفاده کنند.

    بنابراین برای این گروه باید امکان تغییر کارگزار ناظر فراهم شود که طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سهامداران می‌توانند از هفته آینده کارگزار ناظر خود را عوض کنند و درخواست فروش 30 درصد دوم سهامشان را به کارگزاری مدنظر خود بدهند.

    بنابراین سهامداران باید تا هفته آینده صبر کنند تا گزینه تغییر کارگزار ناظر در کارگزاری‌ها فعال شود، آنطور که شرکت سپرده‌گذاری اعلام کرده سهامداران برای این که کارگزار خود را تغییر دهند باید از هفته آینده به سامانه کارگزاری که قصد دارند از آن استفاده کنند بروند و فرایند ثبت‌نام و فروش سهام خود را انجام دهند.

    برچسب ها