عصر خودرو

جهانگیری مطرح کرد:

حمایت قاطع دولت از توافق وزیران اقتصاد و نفت درباره ETF دوم

عصر بازار- معاون اول رییس جمهوری گفت: توافق وزیران نفت و اقتصاد برای راه اندازی صندوق ETF (‫دارا دوم) و عرضه سهام صنایع پالایشی و پتروشیمی در بورس مورد حمایت قاطع دولت است و در روزهای آینده اجرایی می‌شود.

حمایت قاطع دولت از توافق وزیران اقتصاد و نفت درباره ETF دوم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «اسحاق جهانگیری» با تاکید بر این که «اعتماد مردم سرمایه دولت است که تحت هیچ شرایطی نباید آسیب ببیند» در حساب توییتری خود نوشت: «اعضای دولت باید به قول‌هایی که به مردم می‌دهند، عمل کنند چون مردم فعالیت‌هایشان رابر مبنای تعهدات دولت تنظیم می‌کنند.

    معاون اول رییس جمهوری تاکید کرد: نباید برخی اختلاف نظرهای جزیی درون دولت برای زندگی مردم و روند جاری اقتصاد کشور ایجاد مشکل کند.

    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توافق (بیژن نامدار زنگنه و فرهاد دژپسند) وزیران محترم نفت و اقتصاد مشکل پیش آمده برای عرضه سهام صنایع پالایشی و پتروشیمی و راه اندازی صندوق ETF ‫ دارا دوم در بورس برطرف شد و این توافق مورد حمایت قاطع دولت است و در روزهای آینده اجرایی خواهد شد.

    به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر برخی اخبار از منتفی شدن عرضه ETF صندوق دارا دوم حکایت داشت که علت آن ناهماهنگی میان وزارت نفت و اقتصاد و امور دارایی بیان شده بود.

    «فرهاد دژپسند» وزیر اقتصاد و امور دارایی ظهر امروز از هماهنگی با وزارت نفت و توافق برای عرضه صندوق دارا دوم (ETF) در اولین چهارشنبه شهریورماه (پنجم شهریور ماه 99) خبر داد.

    «بیژن زنگنه» وزیر نفت هم با بیان این که «با ارائه سهام‌ پالایشگاه‌ها در بورس نه تنها مخالف نیستیم، بلکه موافق هم هستیم» در حساب توییتری خود نوشت: با توجه به درخواست اخیر وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، دستور داده شد که شرکت پالایش و پخش به سرعت نسبت به ایجاد صندوق ETF پالایشی اقدام کند.

    برچسب ها