عصر خودرو

توسط وزیران اقتصاد ایران و تجارت سنگاپور؛

موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و سنگاپورامضا شد

عصر بازار- موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و سنگاپور در جریان دیدار وزیر تجارت و صنعت سنگاپور با وزیر اقتصاد کشورمان به امضا رسید.

موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری ایران و سنگاپورامضا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز(دوشنبه) بعد از امضای این موافقتنامه آن را زمینه ساز گسترش و توسعه همکاری های اقتصادی و سرمایه گذاری متقابل بین دو کشور خواند.
    وی با تشکر از اقدام های انجام شده از سوی دولت و بخش خصوصی سنگاپور در دوران پساتحریم از جمله رفع محدودیت های بانکی تحمیلی علیه ایران، گفت: موقعیت جغرافیایی ایران به عنوان مقتدرترین و با ثبات ترین کشور منطقه و قرار گرفتن آن در مسیر ارتباطی شرق، غرب، شمال و جنوب و نیز موقعیت استراتژیک سنگاپور در شرق آسیا، زمینه را برای تحقق یک همکاری کم سابقه در منطقه، بین دو کشور فراهم می کند.
    طیب نیا، سیاست اصولی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را مقابله با افراطی گری و تروریسم، تامین امنیت و ایجاد ثبات به عنوان بستر مناسب توسعه اقتصادی خواند و افزود: امید است در سایه برقراری امنیت، ثبات و توسعه همکاری ها با سایر کشورهای جهان و به ویژه سنگاپور، بتوان زمینه ارتقای معیشت و افزایش رفاه مردم خود و سایر کشورها را فراهم آورد.

    ** علاقه مندی سنگاپور به سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی و کشتیرانی و انرژی
    «اس اسواران» وزیر تجارت و صنعت سنگاپور نیز ایران را کشوری باثبات، مهم و تاثیرگذار در سطح منطقه و دارای اقتصادی با ظرفیت بالا خواند و ابراز امیدواری کرد، سفر وی به ایران، زمینه ساز ارتقای هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی دو کشور شود.
    وی با اشاره به ترکیب اعضای هیات همراه خود متشکل از نمایندگان بزرگ ترین شرکت های بخش خصوصی و دولتی سنگاپور، دیدار با فعالان اقتصادی ایران به منظور شناسایی فرصت های سرمایه گذاری و همکاری های دوجانبه را یکی از اهداف این سفر برشمرد.
    وزیر تجارت و صنعت سنگاپور از جمله علاقمندی های سرمایه گذاران این کشور در ایران را حوزه هایی چون پتروشیمی، کشتیرانی، انرژی و حمل و نقل و خواند و بر شناسایی بیشتر فرصت های مناسب سرمایه گذاری در کشورمان بعد از وقفه ایجاد شده به واسطه تحریم ها، تاکید کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها