عصر خودرو

در پایان معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران ۱۹۴ واحد افت کرد

عصر بازار- شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه با ۱۹۴ واحد افت به ۷۷ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.

شاخص کل بورس تهران ۱۹۴ واحد افت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه شرکت مدیریت فناوری بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با 194 واحد کاهش به رقم 77 هزار و 539 واحد رسید.

    ارزش روز بازار امروز به 35 هزار میلیارد تومان رسید.

    امروز معامله‌گران تالار حافظ در بورس تهران بیش از 1.5 میلیارد اوراق و حق تقدم در غالب 110 هزار تومان معامله و به ارزش 436 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

    امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 74 واحد کاهش یافته و به 29 هزار و 705 احد رسید.

    شاخص کل با معیار هم‌وزنی 7 واحد رشد کرده و به 12 هزار و 811 واحد رسید.

    شاخص قیمت با معیار هم‌وزنی 6 واحد تقویت شده و به 10 هزار و 790 واحد رسید.

    شاخص آزاد شناور با 39 واحد کاهش به 86 هزار و 875 واحد رسید.

    شاخص بازار اول بورس با 226 واحد کاهش به 53 هزار و 765 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 116 واحد رشد به 172 هزار و 549 واحد رسید.

    امروز نمادهای تاثیرگذار در شاخص شامل شپنا، تاپیکو، شبندر، وبملت بودند و نمادهای فارس، ورنا، اخابر در تقویت شاخص بورس اثرگذار بودند.

    امروز نمادهایی که مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته شامل شرکت‌های بانک ملت، ایران خودرو، پتروشیمی فجر، پالایش نفت بندرعباس، بانک صادرات ایران، ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل بودند.

    بر اساس این گزارش، در فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل با 8 واحد کاهش به 831 واحد رسید.

    ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس امروز به 56 هزار میلیارد تومان رسید.

    امروز معامله‌گران فرابورسی بیش از 779 میلیون برگه بهادار در غالب 27 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 580 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

    نمادهای مورد اقبال سرمایه‌گذاران فرابورس شامل گروه پتروشیمی سرمایه ایرانیان، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت تهران، بانک دی، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، شرکت مواد ویژه لیا و بانک حکمت ایرانیان بوده است.

    امروز  نمادهای مهم شتران، پترول، شاوان، شراز، شرانل، قاسم، زاگرس همگی در کاهش شاخص فرابورس اثرگذار بودند.

    براساس این گزارش، امروز بازار سهام شاهد بازگشایی نماد معاملاتی (ورنا) با قیمت هر سهم 2753 ریال بود.

    بازگشایی این نماد در گروه‌ خودرویی‌های بورس اگرچه اغلب سهامداران را شوکه کرد، اما برای اغلب تحلیلگران حاکی از فراتر رفتن قیمت این سهم از ارزش ذاتی آن بود.

    در گروه خودرویی‌ها اگرچه امروز زیرمجموعه‌ای سایپا با نوسان‌های مثبت قیمتی همراه بودند، اما با توجه در پیش بودن مجامع فوق‌العاده سهام‌داران به منظور تصمیم‌گیری در مورد افزایش سرمایه و در عین حال باقی ماندن برخی ابهامات از میزان ارزندگی دارایی‌های این گروه باعث شده، تا اغلب معامله‌گران حرفه‌ای با چشم تردید به این گروه نگاه کنند. گروهی که به نظر می‌رسد، از این پس باید با گام‌های محتاطانه در آن گام برداشت.

    بنابر این گزارش، بازار سهام امروز بازاری متعادل بود که اگرچه برای برخی معامله‌گران فرصتی برای شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت داشت، اما از آن‌سو باعث شد تا برای برخی نوسان‌گیران فرصتی برای جمع‌آوری تک‌سهم‌ها و شرکت‌های برخوردار از سهام‌شناوری پایین به ویژه در بازار دوم بورس ایجاد شود.

    به نظر می‌رسد، فردا شاخص‌های بورس تهران در مداری مثبت و متعادل نوسان کنند و این در حالی است که با فروکش کردن دعواهای انتخاباتی، بازار سهام در فضای آرامتری شاهد ورود و خروج معامله‌گران باشد. معامله‌گرانی که ترجیح می‌دهند این روزها با نوسان‌گیری روز خود را سپری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها