عصر خودرو

معاون وزیر نفت مطرح کرد

رشد ۱۰ درصدی بهره‌وری یعنی ۲.۵ میلیارد دلار درآمد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، صرف ٢٥ میلیارد دلار هزینه سالانه را برای انجام فعالیت‌های توسعه‌ای در این شرکت بسیار زیاد می‌داند و معتقد است که تثبیت برجام، هزینه های توسعه ای صنعت نفت را کاهش می دهد.

رشد ۱۰ درصدی بهره‌وری یعنی ۲.۵ میلیارد دلار درآمد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش ایسنا، رکن الدین جوادی روز گذشته (٩ اسفندماه) در دومین جلسه هم اندیشی مدیران تحت عنوان صبحانه کاری که با حضور مدیران عامل شرکتهای تابعه، اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران در محل باشگاه کوشک برگزار شد، گفت: در زمان تحریم‌ها ما هزینه های زیادی برای خرید مکرر، خرید از واسطه و تبدیل ارز پرداخت کردیم؛ اما با تثبیت برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) این هزینه ها کاهش می یابد.

    وی تصریح کرد: در این شرائط، ما مسئولیم در مورد هزینه کردها حساس و دقیق باشیم تا به قیمت واقعی برای توسعه صنعت نفت برسیم.

    اجاره روزانه دکل در خلیج فارس نصف شد

    جوادی همچنین به کم شدن هزینه های جهانی توسعه صنعت نفت اشاره کرد و افزود: قیمت ١٦۰ هزار دلاری اجاره روزانه دکل در سالهای پیش، هم اکنون به واسطه کاهش هزینه های جهانی و رفع تحریمهای ایران، به روزانه 80 هزار دلار رسیده است. وی با بیان این که پس از برجام با مراجعه و اشتیاق بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در کشور مواجه شدیم، ادامه داد: اگر خوب عمل کنیم، بسیاری از این سرمایه گذاریها تحقق می یابد.

    جوادی در عین حال با یادآوری این که هر روز نظام سیاسی این کشورها تصمیم بگیرد، ایران را کنار می گذارند، خطاب به مدیران تصریح کرد: پس ضمن این که باید از این فرصت حضور و سرمایه گذاری و انتقال دانش استفاده کنیم، ضروری است برای ارتقای جایگاه خودمان نیز گام برداریم تا اگر خدایی ناخواسته اتفاقی افتاد، با مشکلاتی شبیه دوران تحریم روبرو نشویم.

    کمتر حرف و بیشتر عمل

    وی ارائه یک تصویر روشن و عاقلانه از شرکت ملی نفت ایران را وظیفه تک تک کارکنان این شرکت دانست و گفت: تصویری که از نفت ارائه می دهیم، باید به عزتمندی و فرصت رشد بیشتر برای صنعت نفت بینجامد؛ سعی نکنیم خودمان را مطرح کنیم؛ کمتر حرف بزنیم و بیشتر عمل کنیم و از بیان حرفهایی که آثار منفی دارد، اجتناب کنیم.

    جوادی گفت: بر اساس برنامه ای که تعریف شده است، اگر 10 درصد بهره وری خود را بالا ببریم، 2 میلیارد و500 میلیون دلار به درآمدهایمان افزوده می شود که برای توسعه کشور رقمی قابل توجه و حیاتی است.

    توجه به نحوه هزینه کردها به معنای خساست نیست

    معاون وزیر نفت با بیان این که به طور جدی انتظار دارم همکاران در سال آینده موضوع بهره وری را مدنظر قراردهند، اظهار کرد: باید شاخصهای بهره وری برای هر شرکت تعریف شود و انجام فعالیتها بر اساس هزینه ای که اول کار تعریف شده است، پیش رود.

    جوادی بر لزوم توجه بیشتر به هزینه‎ها و درآمدها در سال آینده تأکید کرد و گفت: مدیران باید به نحوه هزینه کردها توجه داشته باشند چراکه توجه به هزینه ها و درآمدها به معنای خساست نیست و باید با تشخیص صحیح، به موقع عمل کنیم و بهره وری را بالا ببریم.

    تامین منابع مالی، شرط اول بقا و پویایی سیستم

    مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، تأمین منابع برای طرحهای توسعه‎ای و نگهداشت را یکی از مهم‎ترین اولویتهای این شرکت عنوان کرد و گفت: شرکتهای عملیاتی و توسعه ای باید در این راه تمرکز و وقت بیشتری صرف کنند، چرا که ما ناگزیر هستیم با توجه به افق درآمدی، تأمین منابع را به عنوان شرط اول برای بقا و پویایی سیستم در نظر بگیریم.

    وی بند ق تبصره ٢ بودجه سال ٩٣ و ماده ١٢ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر را از جمله ظرفیتهای قانونی مناسب برای تامین منابع مالی مورد نیاز در برخی طرحهای توسعه ای عنوان کرد و افزود: عملیاتی کردن این ظرفیت ها وظیفه ما و در گرو کار سنگین و پیوسته است.

    ضرورت بکارگیری نیروهای جوان در مسیر جانشین پروری

    جوادی ضرورت وجود نیروی اصلح و کارآمد را برای تصدی سمتهای مدیریتی از نیازهای مهم صنعت نفت دانست و گفت: همه مدیران به نوعی با کمبود افراد توانمند و کاربلد در مجموعه خود مواجه هستند و همچنین در مواردی نمی توان به صورت بلندمدت روی افرادی که وجود دارند سرمایه گذاری کرد تا قدرت انتخاب و جایگزینی مدیران بالا رود و از این رو، بکارگیری و میدان دادن به نیروهای جوان ضرورت دارد.

    وی با بیان این که این نیروهای جوان شاید تجربه و سابقه کار مناسب نداشته باشند اما بسیاری از آنها مستعد هستند، ادامه داد: تقاضا دارم یکی از ماموریتهای سال آینده مدیران، کشف، میدان دادن و ارتقا جوانها باشد و در این راه ما نیز با انتصابات همراهی خواهیم کرد.

    براساس گزارش وزارت نفت، جوادی یادآور شد: البته این افراد بایدکسانی باشند که در کنار جوان بودن، قابلیتها و ظرفیتهای مناسبی نیز داشته باشند تا با این کار، هم جانشین پروری مناسب و هم تنوع بخشی قدرت انتخاب تحقق یابد.

    مدیران، فرصت رشد را از دست ندهند

    معاون وزیر نفت، ارتقای سطح دانش و قابلیتهای مدیران را یکی از ماموریتهای سال آتی بر شمرد و گفت: به روز شدن و افزایش قابلیتهای مدیران بسیار حائز اهمیت است، اما کار اجرایی آفت این ارتقاست و افراد از آن غفلت می کنند.

    وی افزود: کار عملیاتی همیشه فرصت رشد را از مدیران می گیرد، اما مدیران نفت باید حداقل پنج درصد از وقت خود را به مطالعه و آموزش اختصاص دهند.

    جوادی با اشاره به این که نمی توان پذیرفت دانش مدیران برای ارتباط با جهان کم باشد، گفت: باید با ارتقای خود، امکان استفاده از ظرفیتهای جهانی را به بهترین شکل فراهم کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو