عصر خودرو

کشمکش نفت جهانی در مرز صعود و سقوط

عصر بازار- قیمت نفت خام در معاملات روز جاری که سرمایه گذاران امیدوار بودند کاهش دکلهای نفتی آمریکا میزان عرضه مازاد را کاهش دهد و هزینه مصرفی قوی به تقاضای بیشتر منجر شود، میان صعود و سقوط در نوسان بود.

کشمکش نفت جهانی در مرز صعود و سقوط
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات نفت خام سبک شیرین در بازار بورس کالای نیویورک برای تحویل در آوریل آخرین بار با 1.1 درصد یا 35 سنت کاهش، 32.42 دلار در هر بشکه معامله شد. بهای نفت برنت در بازار لندن 16 سنت کاهش یافت و به 35.27 دلار در هر بشکه رسید.

    آمار جدید نشان داد بازار اشتغال قوی و رشد قابل توجه میزان دستمزد قدرت خرید مصرف کنندگان آمریکایی را افزایش داده و هزینه مصرفی آمریکا در ژانویه با سریع‌ترین روند هشت ماه گذشته رشد کرده است.

    به گفته تحلیلگر انرژی یک بانک استرالیایی، این اخبار فوق العاده هستند زیرا از تقاضای آتی بالاتر حکایت دارند.

    عرضه مازاد و رشد ضعیف تقاضا قیمت‌های نفت را از رکوردی بالایی که در اواسط سال 2014 داشته اند حدود 70 درصد کاهش داده است. تحلیلگران اظهار می‌کنند پایین ماندن قیمتهای نفت بعضی از تولیدکنندگان پرهزینه مانند تولیدکنندگان آمریکای شمالی را به کاهش تولید برای حداقل کردن هزینه‌ها وادار خواهد کرد.

    آمار اخیر سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد تولید نفت خام آمریکا همچنان به روند نزولی ادامه می‌دهد و در هفته منتهی به 19 فوریه به 9.1 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

    گروه صنعتی بیکر هیوز هم با انتشار آماری از کاهش بیشتر دکلهای نفتی آمریکا در هفته گذشته خبر داد. در حال حاضر 413 دکل فعال وجود دارد که حدود 68 درصد کمتر از رکورد 1609 دکل در اکتبر سال 2014 است. شمار این دکلها که به عنوان معیار سنجش فعالیت صنعت نفت آمریکا استفاده می‌شود از زمان ریزش قیمتهای نفت کاهش پیدا کرده است.

    بر اساس تحلیل شرکت کانتور فیتزجرالد از 53 تولیدکننده، تولید نفت خام آمریکا امسال 1.1 درصد کاهش خواهد یافت و سال آینده 1.7 درصد توسعه پیدا می‌کند در حالی‌که ارقام برآورد شده در اواخر سال گذشته 4.6 درصد رشد در سال 2016 و 3.1 درصد رشد تولید در سال 2017 بود.

    بر اساس گزارش مارکت واچ، با وجود نشانه‌های کاهش تولید، بازارهای نفت همچنان با اشباع عرضه شدیدی مواجه است. به گفته بعضی از تحلیلگران، اگرچه بازارهای نفت امید چندانی به اقدام قاطع تولیدکنندگان بزرگ برای حمایت از قیمتها ندارند اما مذاکرات میان عربستان و روسیه برای تثبیت سطح تولید در سطح ژانویه، بارقه‌های از امید را ایجاد کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها