عصر خودرو

معاون وزیر نفت:

ایران بازار نفت را آشفته نکرده است

عصر بازار- امیر حسین زمانی‌نیا با تاکید بر اینکه ایران عامل آشفتگی بازار نفت نیست، گفت: سالانه ۴۰ تا ۴۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی در صنعت نفت و گاز ایران جذب خواهد شد.

ایران بازار نفت را آشفته نکرده است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، امیر حسین زمانی‌نیا با بیان اینکه ایران به برنامه خود برای افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود، پایبند است، درباره سقوط آزاد قیمت نفت در طول ماه‌های اخیر گفت: ایران مسبب این بحران نیست.

    معاون نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی تاکید کرد: ایران مسبب آشفتگی کنونی بازار نفت نیست و نمی‌توانیم پس از لغو تحریم‌ها (به خاطر آشفتگی وضع بازار) خودمان را تحریم کنیم.

    وی افزود: می‌خواهیم تولید نفت خود را به سطح پیش از تحریم‌ها بازگردانیم؛ پس از آن زمان، می‌توانیم با دیگر تولیدکنندگان به گفتگو بنشینیم و درباره راهبردها برای آینده سخن بگوییم.

    این مقام مسئول همچنین درباره گفتگوی برخی تولیدکنندگان برای افزایش ندادن عرضه نفت، تصریح کرد: آن اقدام یک گام کوچک در مسیری درست بود؛ امیدواریم این کشورها بتوانند برای کاهش تولید به توافق دست یابند.

    به گفته زمانی نیا، یکی از پیامدهای مطلوب تحریم‌ها این بود که ایران در مقایسه با برخی از همسایگان خود، به درآمدهای نفتی وابستگی کمتری دارد.

    معاون نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی با بیان اینکه ایران برای افزایش یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت خود به سرمایه گذاری خارجی نیاز ندارد، بیان کرد: اما برای استمرار روند افزایش تولید در بلندمدت، به جذب سرمایه‌های بین‌المللی علاقمند است.

    این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم که هر سال می توانیم ٤۰ میلیارد تا ٤٥ میلیارد دلار سرمایه جذب کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها