عصر خودرو

وزیر نفت:

روابط ایران و کره در پساتحریم به دوران گذشته ارتقا می یابد

عصر بازار- زنگنه با بیان اینکه امیدوارم با لغو تحریم ها بتوانیم روابط با کره جنوبی را به سطح گذشته توسعه دهیم، گفت: تهران روابط خوب و رو به توسعه ای با کره جنوبی داشته است که به دلیل تحریم ها دچار مشکل شد.

روابط ایران و کره در پساتحریم به دوران گذشته ارتقا می یابد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز(دوشنبه) با «جو هیونگ هوان» وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی دیدار و گفت وگو کرد.
    وزیر صنعت، تجارت و انرژی کره جنوبی که ریاست یک هیات 20 نفره متشکل از مدیران وزارتخانه های مختلف این کشور را برای سفر به ایران بر عهده دارد برای حضور در یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور به تهران سفر کرده است.
    وزارت صنایع، تجارت و انرژی کره جنوبی پیش از این سفر در بیانیه ای اعلام کرد: تهران و سئول یازدهمین نشست کمیسیون اقتصادی مشترک را در چارچوب نشست کمیته همکاری های اقتصادی دو کشور با حضور مقام ها و بازرگانان در تهران برگزار می کنند.
    بر اساس اعلام این وزارتخانه، برگزاری همایش بزرگ تجاری شرکت های کره ای و ایران در هفته آینده، به منزله پایان دوران کاهش و قطع یک دهه کم کاری اقتصادی با کشوری است که منبع بزرگ انرژی دنیا به شمار می رود.
    این وزارتخانه در بیانیه خود با تاکید بر اینکه کره جنوبی جزو نخستین کشورهایی است که به سرعت به گروه همکاری با ایران پس از برجام و لغو تحریم ها ملحق شد، ادامه داد: بازار بزرگ ایران باید روی شرکت های کره ای باز شود و نشست کمیته همکاری اقتصادی دوجانبه که به یک دهه کم کاری اقتصادی پایان می دهد، حرکتی بی نظیر برای کمک به شرکت های کره ای به منظور ورود به ایران است.
    شرکت های کره جنوبی در بخش های پایین دستی صنعت نفت، از جمله بخش پالایشگاهی فعالیت دارند و بر این اساس قرار شده کره ای ها در نوسازی شماری از پالایشگاه های ایرانی مشارکت داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو