عصر خودرو

کاهش رتبه اعتباری عمان به دلیل کاهش قیمت نفت

عصر بازار- موسسه اعتبارسنجی مودیز رتبه اعتباری عمان را در پی کاهش قیمت نفت تنزل داد.

کاهش رتبه اعتباری عمان به دلیل کاهش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رتبه اعتباری کشور عمان به عنوان فقیرترین کشور عربی حاشیه خلیج‌فارس بر اساس تولید سرانه اقتصادی برای اولین بار از سوی موسسه اعتبارسنجی مودیز کاهش یافت.

    موسسه اعتبارسنجی اقتصادی مودیز با استناد به تاثیر منفی کاهش قیمت نفت روی دارایی‌های دولتی، عملکرد اقتصادی و تعادل پرداخت‌ها رتبه اقتصادی عمان را کاهش داد.

    بر این اساس رتبه اعتباری این کشور با دو پله سقوط به A3 تنزل یافته و برای تنزل بیشتر تحت بررسی قرار دارد.

    این اولین کاهش رتبه اعتباری عمان از سوی موسسه مودیز از زمان صدور اولین رتبه‌ این کشور در سال 1999 است. بر این اساس رتبه عمان هم رده مکزیک و مالزی قرار گرفته است.

    موسسه مودیز اعلام کرد بازبینی شرایط اقتصادی عمان برای یک کاهش رتبه دیگر بیانگر ابهام در خصوص روند و تاثیر سیاست‌های واکنشی دولت این کشور نسبت به چالش‌ها است.

    این تصمیم تازه‌ترین مورد از یک سری کاهش رتبه اعتباری است که دامن کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس را که روی هم رفته حدود یک چهارم نفت جهان را تامین می‌کنند گرفته است، چرا که بهای نفت به پایین‌ترین سطح 12 سال گذشته رسیده و نشانه‌ای از بهبود آن دیده نمی‌شود. در ماه جاری موسسه استاندارد اند پورز نیز رتبه اعتباری عمان را به پایین‌ترین سطح درجه سرمایه‌گذاری رساند.

    صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده که کسری بودجه عمان در سال منتهی به دسامبر به حدود 18 درصد خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها