عصر خودرو

مدیریت امور ناشران شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفت‌وگو با «عصربازار» خبر داد:

حضور هتل‌ها و نیروگاه‌ها در بورس ۹۵

عصر بازار- عرضه اولیه در بازار سهام پس از مدت‌ها رکود در این روزها مورد استقبال سهام‌داران قرار گرفته است و با توجه به عمق بازار و جهت جذب نقدینگی، پیش‌بینی می‌شود که شاهد عرضه‌های اولیه دیگری هم تا پایان سال در بورس تهران باشیم. اما در این بین بررسی قیمت و زمان عرضه اولیه از نکات مهم و مورد توجه تالارنشینان محسوب می‌شود. چراکه با قیمت‌های بالا احتمال اینکه عرضه‌های اولیه موفق و مورد اقبال سهام‌داران نباشد، وجود دارد.

حضور هتل‌ها و نیروگاه‌ها در بورس ۹۵
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، از سویی، نزدیکی به پایان سال هم مطابق با سنت همیشگی خروج نقدینگی از بازار را به دلایل مختلف به همراه دارد و بورس باید در بهترین قیمت و زمان ممکن اقدام به عرضه اولیه با توجه به کشش بازار کند. از همین رو «بازار امروز» در گفت‌وگو با مدیریت امور ناشران شرکت بورس تهران به تحلیل و بررسی ادامه عرضه‌های اولیه در روزهای پایانی سال جاری، شرایط رکود و رونق بازار سهام جهت عرضه موفق، همچنین به چشم‌انداز و نوع عرضه‌ها در سال 95 پرداخته است که آن را در ادامه می‌خوانید.
    روح الله حسینی مقدم مدیریت امور ناشران شرکت بورس و اوراق بهادار تهران درباره تاثیر عرضه‌های اولیه در بازار گفت: عرضه اولیه دمیدن روح به بازار سهام است. از این رو، ورود یک شرکت جدید به بورس، مجموع  نقدینگی و پتانسیل رشد را افزایش می‌دهد. وی خاطرنشان کرد: عرضه اولیه همیشه باید در بازار سهام وجود داشته باشد و همواره باید به سمت صنایع و شرکت‌های جدید حرکت کنیم و با ترغیب شرکت‌ها، شاهد عرضه اولیه آنها در بازار باشیم. روح الله حسینی مقدم اظهار کرد: در بازار منفی هم نباید چنین عرضه‌هایی متوقف شوند. این در حالی است که در برخی از کشورها زمانی که عرضه‌های اولیه با قیمت‌های جذاب صورت می‌گیرد و به نوعی این امر، زیر قیمت تحقق می‌یابد، زمینه برای تحریک و رشد بازار ایجاد می‌شود. مدیریت امور ناشران شرکت بورس تهران بیان کرد: اولویت بورس باید عرضه‌های اولیه موفق باشد و نباید چنین عرضه‌هایی در بازه‌هایی از زمان به طور کامل قطع یا فقط در مقاطع خاص صورت گیرد. به همین دلیل باید جریان دائمی ورود شرکت‌ها را در بازار سرمایه به طور مداوم داشته باشیم. وی تصریح کرد: البته تا پایان سال، عرضه اولیه بزرگ همانند شرکت پتروشیمی فجر یا از این قبیل شرکت‌ها که نیاز به 200، 300 میلیارد تومان نقدینگی در بازار باشد را در برنامه نداریم. روح الله حسینی مقدم با اشاره به ادامه عرضه‌ها نیز عنوان کرد: احتمال عرضه اولیه لیزینگ ملت به همراه دو شرکت دیگر پس از آماده‌سازی در بورس تهران تا پایان سال وجود دارد. از سویی، چون این شرکت‌ها، شرکت‌های بزرگی در بازار محسوب نمی‌شوند و عرضه 10 درصدی در بازار خواهند داشت، نقدینگی زیادی در بازار جذب نخواهد شد اما باید جریان عرضه‌ها در سال 94، همچنین ادامه آن در سال آتی نیز پایدار بماند. مدیریت امور ناشران شرکت بورس تهران درباره تاثیرگذاری شرایط رکود و رونق بازار در زمان عرضه‌ها نیز گفت: سهام‌دار عمده به دنبال فروش سهام در شرایط و قیمت مناسب است، از همین رو در بازار راکد سهام‌دار عمده موفق به فروش سهم نخواهد شد. در همین حال چنین ارزیابی علاوه بر سهام‌دار عمده از جانب بازار هم وجود دارد چراکه بازار در اوج رکود از سهم با قیمت مناسب استقبال خواهد کرد و در نقطه مقابل سهم با قیمت نامناسب در شرایط رونق مورد استقبال بازار قرار نخواهد گرفت. وی درخصوص عرضه اولیه شرکت‌ها در سال 95 نیز ابراز کرد: در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی و جذب شرکت‌های بزرگ و کوچک برای سال آینده قرار داریم.  روح الله حسینی مقدم خاطرنشان کرد: جذب هتل‌ها و نیروگاه‌ها از جمله محورها و برنامه‌های اساسی بورس تهران برای سال 95 خواهد بود تا بتوان حوزه گردشگری و انرژی را با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، جذب بازار کرد. این در حالی است که سرمایه‌گذاران خارجی هم درخواست تقویت بخش گردشگری و انرژی را در بورس تهران جهت سرمایه‌گذاری دارند.

    *گزارش از مسعود کریمی

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو