عصر خودرو

معاون شرکت پخش فراورده های نفتی ساری:

زیرساختهای صادرات فرآورده های نفتی در مازندران مهیا است

عصر بازار- معاون فنی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ساری گفت: زیرساخت‌های لازم برای صادرات و واردات فراورده های نفتی در مازندران مهیا است.

زیرساختهای صادرات فرآورده های نفتی در مازندران مهیا است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، عبدالله احمدی اظهار داشت: شرکت نفت شمال با همه پتانسیل و ظرفیت قابل‌توجهی که دارا است بسیار مظلوم واقع‌شده است.

    وی از ظرفیت قابل‌توجه ذخیره‌سازی درزمینهٔ انبار سوخت هواپیمایی، واحد سیان جی، تأمین توزیع و برنامه‌ریزی تأمین مواد اولیه، حفظ ذخیره‌های نفتی و توزیع بهینه مواد نفتی در شما کشور خبر داد و افزود: چهار خط لوله ری، اراک، اصفهان و آبادان را پشتیبانی می‌کنیم.

    احمدی بابیان این‌که زیرساخت‌های لازم برای صادرات و واردات فراورده‌های نفتی در مازندران مهیا است تصریح کرد: در سال 91 خط لوله برای دریافت بنزین سوپر در خط لوله شمال ایجاد شد به‌گونه‌ای که روزی یک‌میلیون لیتر می‌توانیم توزیع داشته باشیم.

    وی از توزیع بنزین سوپر از انبار ری برای منطقه سبزوار، شاهرود، گلستان، چالوس، مشهدو گیلان خبر داد و گفت: سوخت موردنیاز نیروگاه شهید سلیمی نکا در بهترین شرایط است و مصرف و ذخیره‌سازی به‌گونه‌ای بوده که تعطیلی و خاموشی نداشته و به‌صورت شبانه‌روزی سوخت در اختیار جایگاه‌ها و نیروگاه فرستاده می‌شود.

    معاون توزیع نفت منطقه ساری بابیان این‌که از سال 91 سواپ نفت دریای خزر تعطیل‌شده، افزود: تأسیسات نکا از مجهزترین نیروگاه‌های خاورمیانه است که قابلیت صادرات گاز مایع را دارا است و صادرات در نیروگاه شهید تند گویان به بهترین شکل انجام می‌شود و این امکان را دارا است  که نفت کوره را با ایجاد پکیج نفت کوره شمال کشور بارگیری شود.

    احمدی با اشاره به امکانات و تجهیزات با پتانسیل بالا درسواپ دریای خزر خبر داد و گفت: در دولت قبل این سواپ  با 54 نیرو بدون بهره‌برداری تعطیل‌شده و استفاده بهینه نمی‌شود درحالی‌که امکان صادرات واردات و تبدیل نفت کوره و گاز مایع را دارا است.

    وی میزان صادرات نفت گاز را  36 میلیون لیتر و نفت سفید را هشت میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: این صادرات  به مقصد عراق و افغانستان انجام می‌شد و اکنون یک ماه این صادرات پس از برجام به دلیل  مشخص شدن وضعیت مالی که توسط دلال‌ها انجام می‌شد تعطیل‌شده است.

    احمدی با اشاره به پتانسیل بندر امیرآباد و امکان ذخیره‌سازی 330 میلیون لیتر ذخایر نفتی خاطرنشان کرد: در این بندر زیرساخت‌های بسیار مناسبی طراحی‌شده و اگر امکانات و رسیدگی به این بندر جدی گرفته شود تحول بسیار بزرگی در شمال ایجاد می‌شود ولی به خاطر تعطیلی سواپ تاکنون استفاده درستی از این بندر نشده است.

    وی ذخیره‌سازی ذخایر نفتی را امسال  نسبت به سال گذشته پنج برابر عنوان کرد و افزود: دو نوع کنترل کمی و کیفی برای مصرف‌کنندگان صورت می گیردازسه تیم شرق، غرب و مرکزی برای جلوگیری از ترکیب بنزین  روزی یک‌بار کنترل کیفی انجام می‌شود.

    احمدی در پایان بابیان این‌که فروش مکمل‌ها در پمپ‌بنزین‌ها ممنوع است تصریح کرد: ماهانه بر اساس استانداردهای نفتی و با کمک موسسه استاندارد جایگاه‌های توزیع فراورده‌های نفتی بررسی می‌شوند و اگر مطابق با استاندارد نباشند تعطیل خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها