عصر خودرو

مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس مطرح کرد؛

شرط سازمان برای بازگشایی نماد "سایپا"

عصر بازار- حسین پناه تصریح کرد: بی شک تمام معاملات و مقررات بر مبنای دستورالعمل ها انجام می شود و سازمان نظارت کافی و لازم را بر روی این نمادها داشته و دارد .

شرط سازمان برای بازگشایی نماد "سایپا"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، عیسی حسین پناه، مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این مطلب گفت: قدر مسلم هر نوع معامله ای که در بورس انجام می شود تا زمانی که موارد قانونی آن رعایت نشود؛ صورت نخواهد گرفت و این مهم در مورد همه نمادها از جمله معاملات درون گروهی خودرویی ها صادق است.

    به گفته حسین پناه معاملات صورت گرفته از نظر ماهیت، خرید و فروش به شکل کاملا قانونی انجام می شود.

    مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در خصوص چگونگی این مدل افزایش سرمایه شرکت های خودرویی و میزان سود دهی آن برای شرکت ها و سهامداران آن تصریح کرد: فرآیند این معاملات درون گروهی آن است که به طور مثال شرکت رنا بخشی از سهام خود را به شرکت سایپا فروخته و به عبارت دیگر 6 درصد آن را  بابت بدهی خود به سایپا منتقل کرده است .

    وی افزود: اینکه این روند تاچه اندازه در افزایش سرمایه این شرکتها اثرگذار خواهد بود به این مساله باز می گردد که این مهم، طرح توجیهی؛ افزایش سرمایه ؛ تایید بازرس و از همه مهمتر مصوبه مجمع و ... را داشته باشد و زمانی که این فرآیند به شکل کامل طی شود و در تمام ایستگاه های مورد نیاز بررسی شود؛ افزایش سرمایه قابل انجام خواهد بود .

    به گفته وی تاکنون روند غیرقانونی در این مورد صورت نگرفته است.

    مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس در مورد روند حرکت صنایع در بازار و به خصوص چگونگی روند حرکتی سهام خودرویی ها خاطرنشان کرد: به طور کلی با توجه به سیاست گذاری های اقتصادی از طرف دولت و روند رو به جلو مدنظر تصمیم گیران و همچنین قدم های موثری که در جهت بهبود فضای کسب و کار برداشته شده و در نظر داشتن اینکه متولیان همچنان در تلاش هستند تا این روند بهتر شود ؛ موجب شده تا ما به همه صنایع امیدوار باشیم که صنعت خودرو یکی از آنهاست.

    حسین پناه تاکید کرد: به طور کلی مبانی سیاست گذاری دولت روی بهبود فضای کسب و کار استوار است و این مهم اثرات مطلوبی رادر صنعت خودرو و سایر صنایع به همراه خواهد داشت.

    مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص زمان بازگشایی سهام سایپا که در حال حاضر متوقف است، گفت: کلیات لازم در مورد بازگشایی نماد شرکت های متوقف آن است کلیه مراحل اعم از شفاف سازی، ارایه اطلاعات بدون نقص و کامل و همچنین ارایه بودجه سال 95 و .. را طی کنند و با این اتفاق به محض کامل شدن اطلاعات نسبت به بازگشایی آن اقدام خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها