عصر خودرو

وزیر نفت نیجریه:

توقف تولید و نفت ۵۰ دلاری در راه است

عصر بازار- به رغم اختلافات اخیر بین اعضای اوپک، وزیر نفت نیجریه گفت: اوپک قادر خواهد بود متحد شده و از توافق متوقف کردن سطح تولید نفت به عنوان راهی برای مبارزه با سطح پایین قیمت نفت استفاده کند.

توقف تولید و نفت ۵۰ دلاری در راه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، امانوئل کاچیکوو وزیر نفت نیجریه  گفت: وزیر انرژی قطر و رئیس اوپک در حال پیشبرد این توافق است و صحبت‌های زیادی در جریان است و سازش زیادی درباره موضوع توقف تولید وجود دارد.

    کاچیکوو افزود: عربستان سعودی و روسیه درباره مسئله توقف تولید متحد هستند بنابراین فکر میکنم این شانس بسیار بالا است.

    گمانه زنی درباره مقاصد اوپک بسیار بالا بوده است و روی قیمت نفت تاثیرگذار گذاشته است. تا به امروز علی النعیمی وزیر نفت عربستان مقاومت زیادی را در برابر کاهش تولید نشان داده اما نسبت به توقف تولید متمایل بوده است.

    النعیمی هفته گذشته در کنفرانس سالانه آی اچ اس سراویک در هوستون گفت: توقف تولید شروع این فرایند است و این به معنای اینست که اگر تمام تولیدکنندگان بزرگ در زمینه افزایش ندادن تولید به توافق برسند، آنگاه انبارهای نفتی پر شده با گذشته زمان کاهش خواهند یافت. این امر زمان می‌برد.

    وی افزود: این شبیه کاهش تولید نیست. این امر اتفاق نخواهد افتاد زیرا بسیاری کشورها به رغم وعده کاهش تولید، به وعده خود عمل نخواهند کرد. بنابراین هیچ منطقی در هدر دادن زمان برای کاهش تولید وجود ندارد.

    بهای نفت در آخرین روز معاملات هفته گذشته بالای 35 دلار معامله شد.

    کاچیکوو معتقد است تحرکات به سمت توقف تولید بیانگر یک گام بلند در مسیر درست است و افزودکه درخصوص برنامه اش برای همکاری با اعضای اوپک مطمئن است.

    وزیر نفت نیجریه خاطرنشان کرد: سعودیها به شکل کاملا صریح در خط مقدم برنامه توقف تولید هستند.

    توقف تولید احتمالی از سوی اعضای اوپک، وی را در زمینه قیمت نفت در سال 2016 بسیار مطمئن کرده است. کاچیکوو انتظار دارد که قیمتها تا پایان سال جهش قابل توجهی داشته باشد.

    وزیر نفت نیجریه گفت: من نسبت به قیمت 45 تا 50 دلاری نفت در سال جاری کاملا امیدوار هستم.

    وی افزود: امیدوارم یک توافق ایجاد شود و طرفین(نه تنها اعضای اوپک بلکه کشورهای غیراوپک) بتوانند همکاری را آغاز کنند، امری که کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه ما خواستارش بوده ایم. با این حساب شاهد افزایش قیمتها به آن سمت خواهیم بود.

    بهای نفت آمریکا هفته گذشته بیشترین افزایش را از 28 اوت 2015 تاکنون داشت و 11.79 درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و نفت برنت نیز 6.33 درصد افزایش قیمت داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها