عصر خودرو

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد

لزوم تغییر رویه و حذف خام فروشی از اقتصاد ملی

عصر بازار- ستاری گفت: برای دستیابی به موفقیت در زمینه های مالی کشور باید تیپ اقتصادی کشور و سیاست های خود را تغییر دهیم.

لزوم تغییر رویه و حذف خام فروشی از اقتصاد ملی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم افتتاحیه استحصال شمش عناصر نادر خاکی گفت: در حوزه اقتصاد ما نمیتوانیم دیگر با فروش نفت خام کشور را اداره کنیم زیرا سطح رفاه توقعات مردم و سبک زندگی آنها با گذشته بسیار تغییر کرده و این تغییر در نوع مشاغل آنها نیز قابل مشاهده است.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما دارای تعداد بی شماری افراد تحصیل کرده است، انسان های تربیت شده برای پیشرفت هر کشوری ضروری هستند؛ بنابراین مهم نیست که چه مقدار در کشور نفت و معادن وجود دارد بلکه باید زمینه ای مناسب جهت به کارگیری نیروی انسانی جوان را در این مقوله ایجاد کنیم.

    وی تاکید کرد: باید تیتر و روند اقتصادی کشور را تغییر داد و خام فروشی را از اقتصاد ملی حذف کنیم تا دانش تخصصی جوانان و تکنولوژی و تجهیزات پیشرفته را جایگزین آن کنیم.

    معاون رئیس  جمهور عنوان کرد: باید ماده ای را استخراج کنیم که هر یک کیلوی آن قیمتش معادل چند بشکه نفت محسوب شود و در کشور علاوه بر درآمدزایی ارزش افزوده ایجادکند.

    وی در پایان عنوان کرد: ما آمادگی این را داریم که از تحقیقات و فعالان این حوزه حمایت های لازم را داشته باشیم و با سایر کشور ها نیز ارتباط خوبی را برقرار کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها