عصر خودرو

تحلیلگر نفتی مطرح کرد

ال ان جی بهترین گزینه ورود گاز ایران به بازار اروپا

عصر بازار- تحلیلگر ارشد نفت و گاز گفت، سریعترین و راحت ترین راه ورود ایران به بازار گاز اروپا از طریق ال ان جی خواهد بود.

ال ان جی بهترین گزینه ورود گاز ایران به بازار اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، کریستوفر هاینس، تحلیلگر ارشد نفت و گاز در موسسه بی ام آی ریسرچ گفت، سریعترین و راحت ترین راه ورود ایران به بازار گاز اروپا از طریق ال ان جی خواهد بود.

    وی افزود، صادرات از طریق خط لوله احتمالا باید از طریق توسعه خط لوله تاناپ انجام گیرد (که در زودترین زمان ممکن قرار است در 2023/2022 انجام گیرد) و در این زمینه رقابت فراوانی هم وجود خواهد داشت.
    وی افزود، برای اینکه گاز ارسالی از طریق خط لوله به صرفه باشد، ایران باید مقادیر زیادی گاز ارسال کند، در حالی که ظرفیت ارسال از طریق خط لوله محدود و تقاضا برای آن نیز محدود است.
    «ال ان جی روشی انعطاف پذیرتر خواهد بود و می تواند در حجم های بیشتری فروخته شود... ایران تاسیساتی دارد که بخشی از آن تکمیل شده (کار روی آن به دلیل تحریم ها نیمه کاره مانده)، در حالی که در حال بررسی گزینه های گاز مایع شناور  برای صادرات سریع بوده است.»
    وی افزود، هزینه های تولید این گاز خیلی پایین خواهد بود و قابلیت رقابت در بازار اروپا را خواهد داشت.
    اتحادیه اروپا در سال 2014، 45 میلیارد متر مکعب ال ان جی وارد کرده که 13.5 درصد کل حجم گاز وارداتی این اتحادیه بود. در حال حاضر کشورهای قطر و آنگولا از منابع اصلی تامین ال ان جی اروپا هستند.
    حجم ذخایر گازی ایران از سوی شرکت بی چی 34 تریلیون متر مکعب برآورد شده است. سهم این کشور از کل ذخایر گاز جهان 17 درصد است.
    پیشتر ایران اعلام کرده بود که صادرات ال ان جی به اروپا یکی از اولویت های تهران است. شرکت ملی صادرات گاز ایران قصد دارد در طی 3 سال 5 مجتمع تولید ال ان جی احداث نماید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها