عصر خودرو

مدیرعامل توانیر خبر داد

امضای قرارداد احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا پایان سال

عصر بازار- آرش کردی با بیان اینکه قرداد احداث نیروگاه جدید برای تولید سه هزار مگاوات طی چند روز آینده به امضا می رسد گفت:افزایش ۳۰ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است.

امضای قرارداد احداث ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، آرش کردی با اشاره به اینکه افزایش 30 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده است گفت: به ازای اضافه شدن هر مگاوات تولید برق باید پنج مگاوات به ظرفیت شبکه انتقال اضافه شود.

    وی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری قرارداد ایجاد نیروگاه برای تولید سه هزار مگاوات به امضا می رسد افزود:علاوه بر نیروگاه سازی، توسعه شبکه های انتقال و فوق توزیع رویکرد صنعت برق است پس این رویکرد نیازمند سرمایه گذاری مناسب است و با توسعه شبکه انتقال ، تبادل برق در داخل و خارج از کشور تسهیل می شود.

    کردی ادامه داد:به ازای اضافه شدن هر مگاوات تولید برق باید پنج مگاوات به ظرفیت شبکه انتقال اضافه شود.

    به گفته وی، در زمان حاضر ظرفیت نصب شده برق کشور 74 هزار مگاوات و ظرفیت انتقال 324 هزار مگاوات است و اوج مصرف 50 هزار مگاوات است.

    *در تبادل انرژی برق تنها به صادرات فکر نمی کنیم

    مدیر عامل توانیر خاطر نشان کرد:در تبادل انرژی برق تنها به صادرات فکر نمی کنیم و در زمان اوج مصرف می توانیم از کشورهای همسایه از جمله روسیه کمک بگیریم.

    وی خاطرنشان کرد: اوج مصرف برق در کشور فصل تابستان و در روسیه زمستان است .

    کردی از اضافه شدن 400 پست جدید به ظرفیت پست های کشور خبرداد و افزود: ایجاد 312 پست فوق توزیع و انتقال پیش بینی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها