عصر خودرو

معاون استاندار تهران خبر داد:

پیش بینی ۱۲ هزار میلیاردی ارزش طرح های قابل افتتاح اشتغال استان تهران

عصر بازار- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از پیش بینی افتتاح ۱۲ هزار میلیارد تومان طرح قابل افتتاح حوزه اشتغال و معیشت استان تهران در سال جاری خبر داد.

پیش بینی ۱۲ هزار میلیاردی ارزش طرح های قابل افتتاح اشتغال استان تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، حشمت الله عسگری در تشریح پیشبرد اهداف توسعه ای در استان تهران گفت: برای سال جاری 12 هزار میلیارد تومان در حوزه معیشت و اشتغال ارزش ریالی طرح های پیش بینی شده است که بخش عمده این طرح ها در شهرستانهای آسیب‌پذیر محقق خواهد شد. معتقدم استان تهران پیشرو و هدایتگر اقتصاد در کشور است. بی تردید هر میزان که در حوزه اقتصادی استان تهران کار شود به طور طبیعی اقتصاد کشور هم تقویت خواهد شد.

    وی افزود: خوشبختانه امروز نشانه های رونق را در سطح استان تهران مشاهده می کنیم که این مهم با رابطه خوب کارگروه ستاد تسهیل و موانع و اتاق‌های بازرگانی و اتاق اصناف ایجاد شده است و امیدواریم در ادامه این مسیر ، برنامه های تدوین شده در سال 99 نیز محقق شود.

    عسگری درباره کمک ها و حمایت هایی که از واحدهای تولیدی در سطح استان انجام شده است گفت: سطح و شرایط کارخانه ها متفاوت است و به میزان تقاضای آنها بستگی دارد؛ بطور مثال در یک کارخانه 2000 نفر اشتغال دارند و در مقیاس کوچک، کارخانه دیگری با 15 تا 30 نفر پرسنل وجود دارد که به جز آن برای طرح‌های جدید که آماده بهره برداری هستند، سرمایه ثابت نیز نیاز دارند.

    وی افزود: تصورم بر این است با توجه به توسعه ای که در حال رقم خوردن است در فصل تابستان سال جاری نسبت به تابستان سال گذشته در نرخ بیکاری کاهش داشته باشیم.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود درباره روند جذب سرمایه و پایش این بخش در استان تهران تاکید کرد: در خصوص موضوع واگذاری ها  طبیعتا در سال های گذشته افرادی به نام سرمایه گذار در شهرک های صنعتی استان تهران زمین تحویل گرفتند و بعضاً به واسطه اینکه رشد قیمت زمین در این شهرک ها نسبت به سایر مناطق کشور بالا بوده، متاسفانه یک سوداگری در این شهرک‌های با هدف فروش زمین ها با قیمت بالا شکل گرفته است.

    عسگری ادامه داد: در این راستا به سرعت در این موضوع ورود کردیم و در حال حاضر تمام مجوزهای کوتاه مدت صادر می شود و در صورت اخذ مجوزات زیر ساخت و عدم انجام عملیات ساخت در مدت شش ماه، مجوز باطل خواهد شد. در همین راستا با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی مقرر شد تا تمام واحدهایی که زمین به آنها واگذار شده و یکسال از واگذاری آنها می‌گذرد و اقدامی نکرده باشند همه آنها خلع ید شوند.

    برچسب ها