عصر خودرو

یک مقام مسئول:

مصرف روزانه گاز کل کشور به ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسید

عصر بازار- سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که چهارشنبه، ۱۵ مردادماه، ۵۷۵ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف شده است.

مصرف روزانه گاز کل کشور به ۵۷۵ میلیون مترمکعب رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از مهر، محمدرضا جولایی سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز درباره میزان مصرف گاز طبیعی، اظهار داشت: میانگین مصرف گاز طبیعی در کل کشور چهارشنبه، 15 مردادماه به میزان 575 میلیون مترمکعب بوده که سهم بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده 181 میلیون مترمکعب، صنایع عمده 130 میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز 264 میلیون مترمکعب است.

    وی اعلام کرد: در روز 15 مرداد، مقدار گاز تزریق‌شده به شبکه خطوط سراسری هم 657 میلیون مترمکعب بوده و از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 91 میلیارد مترمکعب گاز به خطوط سراسری تزریق شده است که نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش چهار درصدی نشان می‌دهد.

    سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز تاکید کرد: هم‌اکنون مشکلی در گازرسانی به نیروگاه‌ها وجود ندارد و تحویل گاز به همه نیروگاه‌های متصل به شبکه و با توجه به اعلام نیازشان به‌طور کامل انجام می‌شود.

    وی ادامه داد: مقدار گاز تحویلی به نیروگاه‌ها، ابتدای خردادماه امسال روزانه 200 میلیون مترمکعب بود که با توجه به افزایش دمای هوا، مصرف نیروگاه‌ها و به تبع حجم گاز تحویلی به آنها افزایش یافته است.

    برچسب ها