عصر خودرو

آمریکا به عربستان نفت صادر کرد!

عصر بازار- آمریکا در ژوئن یک محموله نفت به عربستان سعودی فرستاد که نخستین محموله صادراتی به عربستان سعودی از زمان لغو ممنوعیت صادرات در سال ۲۰۱۵ بود.

آمریکا به عربستان نفت صادر کرد!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، اداره اطلاعات انرژی آمریکا هیچ موردی از صادرات نفت آمریکا به عربستان سعودی را ثبت نکرده است اما اطلاعات اداره آمار آمریکا نشان داد این کشور در ژوئن حدود 550 هزار بشکه معادل 18 هزار و 300 بشکه در روز نفت به عربستان سعودی صادر کرده است.

    طبق اطلاعات اداره آمار آمریکا، این کشور یک محموله 100 هزار بشکه ای نفت در سال 2002 به عربستان سعودی صادر کرده بود و این صادرات در مدت ممنوعیت صادرات چهار دهه ای آمریکا انجام گرفته بود.

    میزان محموله صادراتی آمریکا در ژوئن از محموله ای که در کوچکترین نفتکش ها معروف به کشتی های افرامکس حمل می شود هم کمتر بود. معامله گران می گویند احتمالا این محموله بخشی از محموله دیگر به مقصد کشور متفاوتی بوده است. هیچ اطلاعاتی از صادرات نفت به عربستان از سوی آمریکا در آمار رهگیری کشتی رفینیتیو آیکان دیده نمی شود.

    عربستان سعودی یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به آمریکا است و در ماه مه حدود 1.2 میلیون بشکه در روز نفت به این کشور صادر کرد که بیشترین میزان در سه سال گذشته و نتیجه جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه بود که همزمان با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و سقوط تقاضای جهانی برای نفت روی داد.

    بر اساس گزارش رویترز، این امر باعث اشباع شدید عرضه نفت در بازار شد و اوپک و متحدانش معروف به گروه اوپک پلاس با کاهش تولید 9.7 میلیون بشکه در روز از ماه مه موافقت کردند. تولید نفت اوپک در ژوییه به دلیل خاتمه کاهش داوطلبانه تولید عربستان سعودی و متحدانش در خلیج فارس که علاوه بر کاهش تولید اوپک پلاس انجام گرفت، افزایش پیدا کرد.

    صادرات نفت آمریکا از زمانی که واشنگتن ممنوعیت آن را در سال 2015 لغو کرد، افزایش یافته و در ژوئن به 2.75 میلیون بشکه در روز رسید.

    برچسب ها