عصر خودرو

مجری فاز ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی:

کمپرسورهای تحریم شده پارس جنوبی از زیمنس وارد ایران شد

عصر بازار- نخستین محموله کمپرسورها زیمنس و توربین‌های مورد نیاز پالایشگاههای فازهای ١٧، ١٨ و ١٢ پارس جنوبی وارد ایران شد.

کمپرسورهای تحریم شده پارس جنوبی از زیمنس وارد ایران شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسن بویری با اشاره به مذاکرات وزارت نفت ایران با شرکت آلمانی زیمنس در دوران پساتحریم مبنی بر رفع توقیف محموله‌های این شرکت، اظهار کرد: نخستین محموله کمپرسورها شامل سه مجموعه الکتروکمپرسور مربوط به فازهای ١٧ و ١٨ و چهار مجموعه الکتروکمپرسور فاز ١٢ پارس جنوبی روز جمعه (هفتم اسفندماه) در بندر عسلویه پهلو گرفت و تخلیه شد.

    وی افزود: تجهیزات و کالاهای یاد شده طی سه سال اخیر و به دلیل تحریمها در بندر جبل علی امارات و کشور هلند توقیف بودند که با مذاکرات وزارت نفت با مسئولان زیمنس در پساتحریم، وارد ایران شدند.

    مجری طرح توسعه فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی ادامه داد: طی دو هفته آینده دومین محموله توقیف شده شامل سه مجموعه الکتروکمپرسور فازهای ١٧ و ١٨ و همچنین ٦ مجموعه الکتروکمپرسور فاز ١٢ پارس جنوبی وارد ایران خواهد شد.

    به گفته بویری، با رسیدن این محموله‌ها بخشهای مهم و حساس تجهیزات تسویه و سردسازی گازهای پالایشگاههای فازهای ١٧، ١٨ و ١٢ پارس جنوبی در مسیر تولید قرار می گیرد وظرفیت و زنجیره تولید گاز و مشتقات آن در این طرحها تکمیل می شود.

    زیمنس که در دوران تحریم ارسال برخی تجهیزات نفتی از جمله کمپرسورهای فازهای پارس جنوبی را مسدود کرده بود بلافاصله پس از لغو تحریمها اعلام آمادگی کرد آن را تحویل دهد که به گفته علی اکبر شعبانپور، مدیرعامل نفت و گاز پارس هم اکنون آزادسازی برخی تجهیزات و کالاهای فازهای پارس جنوبی از سوی زیمنس آلمان آغاز شده است.

    مدیر فناوری زیمنس چندی پیش اظهار کرده بود: با اجرایی شدن توافق هسته‌ای و پایان تحریمها، این شرکت آلمانی می‌تواند ارسال تجهیزات مسدود شده را به طرف ایرانی از سرگیرد.

    وی با بیان این که با اجرای توافق، تحریمها برچیده شده‌اند و ما می‌توانیم تجهیزات مسدود شده را متناسب با نیاز به آنها در پروژه‌ها، تحویل دهیم و دیگر هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد، تصریح کرده بود: شرکت ما درباره راه آهن، رفت و آمد سریع، سازکارهای انرژی و توزیع انرژی در صنعت نفت و گاز فعال است، از این رو فرصتهایی بسیار در موضوع‌های متنوع برای ما وجود دارد که از هم‌اکنون کار روی آنها را آغاز کرده‌ایم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها