عصر خودرو

دو شرکت نفتی آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند

عصر بازار- دو شرکت بزرگ تولید کننده نفت آمریکا شرکت انرژی XXI و شرکت سندریچ با کاهش ۷۰ درصدی قیمت نفت در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

دو شرکت نفتی آمریکا در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بانک‌های آمریکایی در حال تقویت منابع خودشان برای جلوگیری از تأثیر موج ورشکستگی شرکت‌های نفت شیل هستند. کاهش قیمت نفت باعث ورشکسته شدن تعدادی از شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل شده و برخی هم در آستانه ورشکستگی هستند.

    دو تولیدکننده مهم نفت شیل آمریکا که 7.6 میلیارد دلار بدهی دارد، احتمالاً تا ماه آینده ورشکسته می‌شوند. دلیل آن کاهش قیمت نفت است که از اواسط سال 2014 تاکنون 70 درصد کاهش یافته است.

    شرکت انرژی XXI که 3.4 میلیارد دلار بدهی دارد، حدود 8.8 میلیون دلار خود را هفته گذشته از محل افت ارزش اوراق قرضه از دست داد؛ شرکت سندریچ هم با بدهی 4.2 میلیارد دلاری تنها در هفته گذشته 21.7 میلیون  دلار ضرر کرد.

    علاوه‌بر این فروش اوراق قرضه بالا که ارزش آن در سال گذشته 24 درصد افت داشته، شرکت‌های مذکور را مجبور به گرفتن وام از بانک‌های مهم کرده است.

     تعدادی از شرکت‌های آمریکایی که بالاترین ریسک آستانه ورشکستگی را دارند، آنهایی هستند که بیش‌ترین بدهی‌ها را از زمان بحران اقتصادی در سال 2008 دارند. 28 درصد آنها در آستان خطر هستند، و 24 درصد وام‌گیرندگان بزرگ از بخش نفت و گاز هستند.

    بر اساس این گزارش خطر ورشکستگی بانک‌های آمریکا را مجبور به افزایش منابع ارزی کرده تا در برابر خطر وام‌ها در امان باشند. بانک مورگان اعلام کرد 500 میلیون دلار به ذخایر خود برای جلوگیری از آسیب وام‌ها که شرکت‌های نفت و گاز دریافت می‌کنند، افزایش داده است.

    مارکت واچ هم گزارش داده است که 40 درصد تسهیلات بانک ها برای شرکت‌های نفتی که با خطر ورشکستگی مواجه هستند پرداخت می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها