عصر خودرو

نیاز به واردات کود شیمیایی بیش از میزان اعلام شده است

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: بر اساس آزمایشات خاک صورت گرفته نیاز به واردات کود شیمیایی بیشتر از میزان اعلام شده است.

نیاز به واردات کود شیمیایی بیش از میزان اعلام شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، پرویز اوسطی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص  نیاز کشور به واردات کود شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی، گفت: متاسفانه در زمینه تامین کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان به واردات 4 میلیون و 500هزار تن نیازمند هستیم.

    نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس آزمایشات خاک صورت گرفته شده نیاز به واردات کود شیمیایی بیشتر از میزان اعلام شده است، عنوان کرد: علی رغم تولید بیش از 6 میلیون تن کود شیمایی در داخل کشور به واردات کوهای شیمایی فسفاته و پتاسه نیازمند هستیم.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مازاد نیاز به کود ازت تولیدی داخل کشور صادر می‌شود، عنوان کرد: به حدود یک میلیون 400 هزار تن کود فسفاته نیاز داریم که تنها 100هزار تن آن در داخل کشور تولید می‌شود، همچنین میزان تولید کود پتاسه کشور نیز 100هزار تن است.

    عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید همواره از میزان ثبت سفارش، واردات و ارز تخصیصی کودهای شیمیایی اطلاع داشته باشیم تا کشاورزان در چرخه تولید خود با کمبود مواجه نشوند، عنوان کرد: باید در قالب طرح‌های ارتقایی که در دستور کار است تلاش کنیم تا ضریب وابستگی به واردات کودهای شیمایی را به حداقل برسانیم.

    برچسب ها