عصر خودرو

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید:

ادامه روند کاهشی نرخ سود سپرده و تسهیلات منطقی است

عصر بازار- با توجه به نرخ تورم ۱۴ درصدی نرخ اسمی سود نباید کمتر از ۱۸ درصد باشد زیرا نرخ واقعی سود ما به التفاوت نرخ بین تورم با نرخ اسمی سود است لذا برای تمام سرمایه گذاران با ۴ درصدهزینه مالی و تورم ۱۴ درصد این نرخ سود منطقی است.

ادامه روند کاهشی نرخ سود سپرده و تسهیلات منطقی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، اصغر نوراله‌زاده در خصوص مهم‌ترین برنامه این صندوق در سال آینده اظهار داشت: طراحی و اجرای صندوق‌های محصولی و راه اندازی ساز و کار اجرایی این صندوق‌ها از اولویت‌های صندوق کارآفرینی امید است.

    وی با بیان اینکه درصددیم تا تولید در مقیاس انبوه و سایز خرد بنگاهی را اشاعه دهیم گفت: ما موضوع هر خانه، یک کارخانه را پیگیری می‌کنیم زیرا کسب و کارهای خرد در خانه‌ها امکان پذیر است و تنها باید در تولید و خدمات بسترهای آن را فراهم کنیم.

    وی در مورد پرداخت وام این صندوق به بخش‌های مختلف طی ده ماهه سال 94 گفت: از 1200 میلیارد تومان پرداختی ما هزار میلیارد تومان برای وام اشتغال بوده که از این میزان 170 میلیارد تومان برای وام ازدواج و 30 میلیارد تومان هم برای سایر سرفصل‌ها و برای وام‌های دیگر پرداخت شده است.

    مدیرعامل صندوق کارآفرینی امیدهمچنین در مورد کاهش نرخ سود بانکی گفت: این نرخ تابع شرایط حاکم بر بازار پول است.

    وی با بیان اینکه سیاست بانک مرکزی بسیار مناسب بود افزود: این اقدام بانک مرکزی برای پایین آوردن نرخ‌ها بسیار درست بود البته با کاهش نرخ سود بین بانکی این پیام به بازار پول کشور داده شد که نرخ سود در بازار بسیار پایین‌تر از آنچه در شبکه بانکی هست در حال انجام است.

    نوراله‌زاده تصریح کرد: دلیل تاخیر در اعلام کاهش نرخ سود بانکی این بود که بانک‌ها تعهداتی با مشتریان خود داشتند که تا پایان دوره‌ای که سررسید سپرده‌ها صورت گیرد نرخ سود را تعهد داشتند که به سپرده گذاران بپردازند هر چند یک بخشی از بانک‌ها مقاومت داشتند و ملزم به اجرای این تعهدات بودند تا بدبینی در بین مردم ایجاد نشود.

    وی پیش بینی کرد سال آینده باتوجه به حاشیه سود بازار نرخ اسمی سود سپرده و تسهیلات همچنان کاهش پیدا کند.

    نوراله‌زاده خاطر نشان کرد: با توجه به نرخ تورم 14 درصدی نرخ اسمی سود نباید کمتر از 18 درصد باشد زیرا نرخ واقعی سود ما به التفاوت نرخ بین تورم با نرخ اسمی سود است لذا برای تمام سرمایه گذاران با 4 درصدهزینه مالی و تورم 14 درصد این نرخ سود منطقی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها