عصر خودرو

تراز تجاری قطر تحت تأثیر قیمت انرژی حدود ۶۰ درصد سقوط کرد

عصر بازار- آمار رسمی که روز شنبه در قطر انتشار یافت نشان می دهد؛ در حالی که این کشور عرب حوزه خلیج فارس با سقوط قیمت های جهانی انرژی دست و پنجه نرم می کند، تراز تجاریش در سال منتهی به ماه ژانویه حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است.

تراز تجاری قطر تحت تأثیر قیمت انرژی حدود ۶۰ درصد سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت برنامه ریزی و آمار توسعه قطر اعلام کرده است: تراز تجاری که بیانگر اختلاف مجموع صادرات و واردات است در ژانویه 2016 در قیاس با 12 ماه قبل از آن، 1/10 میلیارد ریال قطر(معادل 7/2 میلیارد دلار، 5/2 میلیارد یورو) کاهش یافته است. این آمار نشان از یک سقوط 58 درصدی دارد.
    در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی قطر مخابره شد، این وزارتخانه افزوده که در قیاس با ژانویه 2015، ارزش صادرات گروههای کالاهای عمده 'نفت و گاز و دیگر ئیدروکربن های گازی' کاهش یافته است.
    آمار تازه در حالی منتشر می شود که قطر خود را برای برخورد با نخستین کسری بودجه اش در طول 15 سال گذشته آماده می کند.
    اواخر سال گذشته، امیر قطر بودجه تازه ای برای سال 2016 تصویب کرد که در آن میزان هزینه ها با هفت درصد کاهش به 5/202 میلیارد ریال قطر رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها