عصر خودرو

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

بازدهی بیش از ۵۰ درصدی ۱۱ صنعت بورسی در سال جاری

عصر بازار- در میان ۳۷ صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال تا کنون، ۱۱ صنعت، بازدهی بین ۵۰ تا ۱۵۴ درصدی را به خود اختصاص داده ­اند.

بازدهی بیش از ۵۰ درصدی ۱۱ صنعت بورسی در سال جاری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در میان این 37 صنعت، 11 صنعت "ابزارپزشکی، اپتیکی و اندازه‌گیری"، "استخراج سایر معادن"، "رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن"، "حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات"، "قند و شکر"، "مواد و محصولات دارویی"، "ساخت محصولات فلزی"، "عرضه برق، گاز، بخاروآب گرم"، "ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی"، "ماشین آلات و دستگاه‌های برقی" و "خودرو و ساخت قطعات" بازدهی بین 50 تا 154 درصدی را به خود اختصاص داده­ اند.

     تنها 4 صنعت "لاستیک و پلاستیک"، "استخراج کانه ­های فلزی"، "فلزات اساسی" و "سیمان، آهک و گچ" با کاهش شاخص مواجه بوده ­اند.

    بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، از ابتدای سال تا پایان پنجم اسفند ماه سال جاری، شاخص کل بورس (ارزش وزنی) تعدیل شده بر حسب دلار آزاد 20 درصد، تعدیل شده بر حسب یورو آزاد 18 درصد، شاخص کل فرابورس 24 درصد و قیمت سکه بهار آزادی 9 درصد رشد داشته است. در این مدت دلار آزاد 4 درصد و یورو آزاد رشدی معادل 6 درصد را سپری کرده‌اند.

    مطابق گزارش یادشده که توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران منتشر شده است، در میان شرکت­ های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، در هفته گذشته شرکت پتروشیمی فجر با 27.6 درصد، بیشترین بازدهی و شرکت سیمان‌ قائن‌ با بازدهی منفی 23.8 درصد، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند.

    بر اساس گزارش یادشده، هفته‌ گذشته دومین هفته پر حجم معاملات بورس اوراق بهادار تهران در سال جاری لقب گرفت و سهامداران 12,076 میلیون سهم را جابه­ جا کردند. ارزش معاملات نیز به رقم چشمگیر 30,929 میلیارد ریال معادل 8 درصد کل ارزش معاملات در سال جاری رسید.

    در میان شاخص بورس ­های معتبر جهانی نیز در هفته گذشته، شاخص بورس دبی (DFM INDEX) با رشد 2.6 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس اسپانیا (IBEX35) با افت 4.3 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده ­اند. این در حالی است که از ابتدای سال تا پایان پنجم اسفند ماه سال جاری، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد چشمگیر 25 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان (DFM INDEX) با افت شدید 35 درصدی، کمترین بازدهی را تجربه کرده است.

    در بازارهای جهانی نیز از ابتدای سال تا پنجم اسفند ماه سال جاری، تمام فلزات اساسی به جز طلا روندی نزولی را پشت سرگذاشته‌اند. در این مدت قیمت هر انس طلا 7.6 درصد رشد داشته است. در مدت مشابه نیکل با کاهش 38.7 درصدی، بیشترین افت را در میان فلزات اساسی تجربه کرده است. در مدت مشابه، قیمت جهانی نفت نیز روندی نزولی را پشت سر گذاشته است و قیمت نفت وست تگزاس 28، نفت برنت 38.5 و نفت اپک 42.5 درصد افت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها