عصر خودرو

شنبه ۸ اسفند؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز شنبه ۹۴.۱۲.۰۸ در بازار برق بورس انرژی ۱,۷۰۳ مگاوات برق به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۵۳ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش بیش از دو برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) پس از دو هفته ثبات با افت قابل توجه 3 درصدی مواجه شد.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ پس از سکون دو هفته ای قیمت بر روی 300,000 ریال، در معاملات امروز با افت قابل توجهی مواجه شد و بر روی 290,000 ریال قرار گرفت.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، کاهش غیرمنتظره و قابل توجه قیمت از سوی نیروگاه‌ها را شاهد بودیم و بر خلاف روزهای گذشته که معاملات عموماً در دقایق پایانی به انجام می‌رسید در بازار امروز با توجه به کاهش قیمت‌ها از اواسط بازار معاملات به انجام رسید. افت قیمت‌ها با اقبال خریداران مواجه شد و منجر به افزایش حجم و ارزش معاملات شد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13941217 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941217 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره با شیبی تند پایدار بوده و در انتهای دوره در محدوده 290,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی صعودی و پرنوسان بوده و در انتهای دوره در محدوده 355,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 216 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 08.12.1394 با 100 مگاوات می‌باشد.
     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها