عصر خودرو

با ظرفیت تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه نفت

میدان آزادگان شمالی آماده افتتاح کامل شد

عصر بازار-مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی از آمادگی برای افتتاح کامل این پروژه با ظرفیت تولید روزانه ٧٥ هزار بشکه نفت خبرداد.

میدان آزادگان شمالی آماده افتتاح کامل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، کرامت بهبهانی با اشاره به اولویت وزارت نفت مبنی بر تولید نفت از میدانهای غرب کارون، اظهارکرد: تولید آزمایشی نفت میدان آزادگان شمالی از چندی پیش آغاز شده است و منتظر تکمیل برخی امور مربوط به واحد فراورشی هستیم.

    وی درباره زمان افتتاح رسمی میدان آزادگان شمالی نیز گفت: در حال حاضر آمادگی افتتاح کامل این پروژه را داریم منتهی منتظریم تا زمان قطعی بهره برداری از سوی وزارت نفت اعلام شود.

    مجری طرح توسعه میدان آزادگان شمالی پیش از این با اشاره به پایان یافتن مراحل راه اندازی بخش نفت میدان آزادگان شمالی گفته بود: اتصالات به تلنبه خانه اصلی و جفیر نیز به پایان رسیده است.

    بیژن زنگنه وزیر نفت نیز به تازگی گفته بود: برنامه داریم تا نیمه سال آینده تولید نفت از میدان آزادگان ( شمالی و جنوبی) را به حدود ٢٥۰ هزار بشکه برسانیم.

    عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت متن نیز در نشست خبری دهم بهمن ماه امسال با اشاره به این که میدان آزادگان شمالی آماده بهره‌برداری است، مقدار سرمایه‌گذاری در این میدان را دو میلیارد و ٥٥۰ میلیون دلار عنوان کرده بود.

    میدان آزادگان شمالی از جمله میدانهای مشترک نفتی ایران با کشور عراق است که میزان نفت درجای آن معادل ٥,٦ میلیارد بشکه برآورد شده است. طرح توسعه این میدان در دو فاز هریک با ظرفیت تولید ٧٥ هزار بشکه نفت در روز پیش‌بینی شده است که با بهره‌برداری هر دو فاز آزادگان شمالی تولید از این میدان در مجموع ١٥۰ هزار بشکه نفت خواهد بود که در این مقطع فقط فاز اول اجرا شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها