عصر خودرو

سفیر ونزوئلا در سازمان ملل:

توقف سطح تولید نفت باید با کاهش تولید همراه شود

عصر بازار- رافائل رامیرز در سازمان ملل گفت: قیمت نفت در سال ۲۰۱۶ در بدترین حالت ممکن است به ۲۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.

توقف سطح تولید نفت باید با کاهش تولید همراه شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رافائل رامیرز فرستاده ونزوئلا در سازمان ملل که پیشتر به عنوان وزیر انرژی این کشور فعالیت می‌کرد، گفت: توافق اخیر بین کشورهای تولید‌کننده نفت مبنی بر توقف تولید باید با یک توافق بر سر کاهش تولید نفت همراه شود.

    وزاری انرژی عربستان، قطر و ونزوئلا در 16 فوریه گفتگوهایی را با همتای روسی خود در دوحه قطر برگزار و در خصوص توقف سطح تولید نفت در سطوح ماه ژانویه در سال 2016 به توافق رسیدند به شرط اینکه دیگر کشورهای تولید‌کننده نیز این برنامه را دنبال کنند.

    این توافق سپس مورد حمایت اکوادور، الجزایر، نیجریه، عمان و ایران قرار گرفت و انتظار می‌رود در ماه مارس نهایی شود.

    رامیرز گفت: یک تصمیم خوب اتخاذ شده، اما دیگر تولید‌کنندگان باید به حرکت به سمت یک توافق در خصوص کاهش تولید نفت متقاعد شوند. ما باید در این راه پیامی را به بازار بفرستیم که آماده دفاع از قیمت نفت هستیم در غیر اینصورت یک سال بد دیگر در انتظارمان خواهد بود.

    وزیر نفت سابق ونزوئلا با بیان اینکه شرکت‌های نفتی در آمریکا نیز ممکن است کاهش عرضه در سال 2016 را شروع کنند، گفت: تولید نفت شیل که در سال‌های اخیر در آمریکا شدت گرفته، پرهزینه بوده و از ذخایر کوتاه‌مدت بهره می‌برد.

    به گفته رامیرز قیمت نفت در سال 2016 در بدترین حالت ممکن است تا 20 دلار در هر بشکه نیز سقوط کند.

    نفت برنت در فاصله ماههای ژوئن 2014 تا ژانویه 2015 از 115 دلار به 48 دلار سقوط کرد و مشکلات مالی عدیده‌ای را برای بسیاری از کشورهای تولید‌کننده نفت به وجود آورد.

    نفت برنت از اوایل ژانویه در حدود 30 تا 35 دلار در هر بشکه داد‌وستد شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها