عصر خودرو

رئیس اداره عملیات بازار فرابورس:

ورود سرمایه گذار خارجی به بسترسازی نیاز دارد

عصر بازار: به گفته رئیس اداره عملیات بازار فرابورس در حال حاضر مهمترین برنامه فرابورس بسترسازی برای ورود سرمایه گذار خارجی به بورس ایران و راه ‌اندازی صندوق‌های مخاطره آمیز برای احیای دارایی‌های فکری است.

ورود سرمایه گذار خارجی به بسترسازی نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بهنام محسنی در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای فرابورس در سال‌جاری اظهارکرد: بخش عمده‌ای از برنامه توسعه بازار فرابورس مربوط به ایجاد ابزارهای جدید مالی و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

    او در خصوص بسترسازی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور بیان کرد: برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در ایران لازم است که در ابتدا ابزارهای متنوعی طراحی شده و وارد فاز اجرا شوند‌ که بتوانند متناسب با میزان پذیرش ریسک، نیازهای متنوع سرمایه‌گذاران را پوشش دهند.

    محسنی حرکت بازار سرمایه به سمت جهانی شدن را نیازمند ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله افزایش شفافیت و استاندارد‌سازی گزارش‌های مالی ناشران بر اساس استانداردهای جهانی دانست و خاطرنشان کرد: فراهم کردن بستر مناسب برای فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و توسعه این صندوق‌ها از دیگر مواردی است که می‌تواند کمک شایان توجهی به جهانی شدن بازار سرمایه ایران داشته باشد.

    رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایران در مورد وضعیت عرضه‌های اولیه تصریح کرد: در حال حاضر فرابورس برنامه‌ای برای انجام عرضه‌های اولیه ندارد و آنچه در حال پیگیری است، تدوین روشی بهینه برای کشف قیمت در قالب ثبت سفارش و رفع معایب روش قبلی عرضه‌های اولیه است.

    محسنی در ادامه به برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارهای جدید اشاره کرد و افزود: معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط یکی از نیازهای بازار سرمایه است که می‌تواند برای تامین مالی و سرمایه در گردش این شرکت‌ها نیز مثمر ثمر باشد و این موضوع در برنامه توسعه فرابورس دیده شده است.

    او از پیگیری جدی برای راه‌اندازی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مخاطره آمیز یا جسورانه فرابورس ایران خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های زیادی برای این صندوق‌ها در دست تدوین است و از مهمترین کارکردهای این صندوق‌ها می‌توان به تامین مالی در بازار دارایی فکری اشاره کرد که منجر به تکمیل چرخه تجاری سازی ایده‌ها و گسترش آن‌ها می‌شود و گامی بلند در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان است.

    برچسب ها